شبهه‌افکنی در داخل کشور با حمایت مراکزی از آن سوی مرزها صورت می‌گیرد 92/10/17

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2014.jpegمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور فرمودند: امروز اقدامات گوناگونی با حمایت مراکزی از آن سوی مرزها در زمینه گسترش شبهات در میان جوانان صورت می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دوشنبه شب در جلسه طلاب و فضلای شرق استان گلستان که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد اظهار داشتند: هر کس وظیفه واجب خود را در مقابل خداوند ادا کند و در راه انجام درست این مسئولیت تمام مشکلات را تحمل کرد جزو صالحان است.

ایشان افزودند: تفاوت روشنی میان شرایط قم و حوزه علمیه در دوران پیش و پس از انقلاب دیده می‌شود؛ در گذشته طلاب در نوعی بلاتکلیفی به سر می‌بردند و مدارس هم محدود بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره و حضور صدها استاد صاحب‌نظر در حوزه‌ها عنوان داشتند: نویسندگان حوزوی در گذشته از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی‌کرد ولی امروز صدها مجله و نشریه تخصصی توسط مراکز حوزوی منتشر می‌شوند و جالب اینکه نشریات تخصصی فقهی مسائلی را دستمایه کار خود قرار داده‌اند که بزرگان ما در گذشته آنها را مورد توجه قرار نداده بودند.

ایشان ادامه دادند: سن طلاب فاضلی که امروز در حوزه قلم می‌زنند چندان بالا نیست و بیشتر آنها جوان هستند؛ استناد به آیات و روایات در حوزه‌های تخصصی فقهی و اصولی و دیگر دانش‌ها بسیار فراوان شده است.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري تبلیغ دین توسط روحانیون در شرایط کنونی را مورد توجه قرار دادند و بیان کردند: در صدا و سیما نیز کارشناسان روحانی و حوزوی چنان با قدرت و دقت مباحث گوناگون را تبیین می‌کنند که من را به تعجب وا می‌دارند.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه بیان داشتند: برنامه‌‌ریزی شده است تا طی زمانی مشخص معاونان مختلف حوزه علمیه بتوانند عملکرد خود را برای حوزویان و عموم جامعه تشریح کنند.

 آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر استفاده از ظرفیت همه طلاب و روحانیون برای افزایش توانمندی حوزه‌های علمیه در سراسر کشورفرمودند: امروز در مقابل سیل شبهات و سوالات قرار داریم و وظیفه ماست که پاسخگویی به آنها را بر عهده بگیریم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان داشتند: اگر فضلای حوزوی در استان‌های گوناگون با مرکز مدیریت همکاری کنند می‌توان حوزه‌های جدیدی در شهرهای مختلف تاسیس کرد؛ طرح آمایش سرزمینی حوزه علمیه به زودی اجرا خواهد شد تا فاصله میان حوزه‌ها در شهرهای گوناگون کم یا زیاد نباشد.

ایشان افزودند: امروز اقدامات گوناگونی با حمایت مراکزی از آن سوی مرزها در زمینه گسترش شبهات در میان جوانان صورت می‌گیرد بنابراین طلاب و روحانیون باید از قم به شهرهای خود بروند و تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات را با همت و تلاشی وافر دنبال کنند.

حسینی بوشهری در ادامه به سوالات طلاب حاضر پاسخ گفتند.

یکی از طلاب سوال خود را در مورد نحوه برگزاری امتحانات در حوزه‌ها مطرح کرد و آیت الله حسینی بوشهری در پاسخ اظهار داشتند: در این زمینه حقیقتاً می‌گویم که نسبت به امتحانات شفاهی گلایه‌مندم؛ بارها تذکر داده‌ام که حرمت طلاب باید حفظ شود.

ایشان افزودند: اساتید باید معیار اخلاق برای طلاب باشند و آنها نباید تصور کنند که برخوردی منفی صورت می‌گیرد؛ اشکال گرفتن‌های بی حساب و اختلاف میان اساتید هم گزارش شده که باید این موارد برطرف شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر پیگیری منویات رهبری عنوان داشتند: هر کاری که در راستای اجرای فرمایشات ایشان بوده باید به اطلاع طلاب برسد تا آنها امیدوار باشند؛ مدیریت حوزه نیز درصدد است منویات رهبری و مراجع تقلید را در همه جهات مورد توجه قرار دهد.

دیدگاه‌ها   

حبیب ریوندی
#2 حبیب ریوندی 1394-11-20 14:47
به نظر بنده اتحاد و یکدلی مسئولین، تبعیت از رهبری، ایستادگی مردم و مجاهدت مجاهدان در آن سوی مرزهای امن ایران اسلامی عامل پیروزی و تداوم انقلاب است اما متاسفانه گروهی از مسئولین بی توچه به شرایط کنونی دست به بعضی سخنان و کارهای تفرقه برانگیز می زنند و شرم نمیکنند
نقل قول کردن
اسماعیل رستم ابادی
#1 اسماعیل رستم ابادی 1394-11-20 10:20
سلام بر سیدخدا دوست ایران جضرت ایت الله بوشهری بنده از ارادتمندان شما هستم اگر پیام مرا میخوانید برایمان دعا,کنید پدر,پیرم چند روز است توی کما است جزخدا کسی را نداریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.