شرط پیامبر برای شناخت راه صحیح همراهی با کتاب وعترت است95/05/18

http://bushehri.net/images/busshehri/583636IMG_6555.JPGحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» ظهر دیروز در دیدار با مردم روستاهای باغان، کردلان، با اشاره به میلاد باسعادت علی ابن موسی‌الرضا (ع) یادآور شدند: تفاوتی که بین شیعه و بین دیگر مذاهب وجود دارد یک تفاوت برجسته است و آن این است که در بین سایر مذاهب تنها پیامبر اکرم  خاتم انبیاء محمد مصطفی (ص) را  معصوم می‌دانند.

پیروی از پیامبر(ص)، پیروی از خداست؛ شیعه می‌گوید منحصر به پیغمبر نیست اما نبی مکرم در آن وصیت بسیار ارزشمند که فرمود: «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی» من دو گوهر گرانبها در امت اسلامی می‌گذارم که یکی قرآن و دیگری عترت است.

اگر به قرآن و عترت پیامبر (ص) تمسک بجوییم و پایبند به قرآن و عترت باشیم هیچ گمراهی سراغ ما نمی‌آید.

در کنار قرآن، عترت و در کنار عترت، قرآن قرار گیرد و اگر چنین خصیصه‌ای در میان شیعه و امت اسلامی شکل بگیرد جامعه اسلامی جامعه موفقی خواهد بود.

اگر جامعه‌ای برخوردار از قانون مترقی شد این جامعه سعادتمند است و کسانی که کار اجرایی جامعه به آن‌ها سپرده ‌شده اگر انسان‌های صالحی باشند آن جامعه به سمت سعادت و خوشبختی پیش می‌رود.

مرد و زن پیرو جوان ما در عرصه‌های مختلف در تمام سختی‌ها پیروی خود را از اهل‌بیت اعلام کرده‌اند. گاهی در اوج فقر و نداری امکانات محدود خودشان را برای عزاداری اباعبدالله ‌الحسین تقسیم می‌کنند.

ایشان بابیان اینکه مردم ما شیفته و دلباخته ولایت هستند اضافه کردند: به خاطر ولایتمداری مردم ما، ایران اسلامی 38 سال است با همه تهدیدها و گاهی اقدام عملی دشمن‌روی پای خود استوار ایستاده است.

امروز کشور به این دل خوش است که فرزندی از فرزندان اهل‌بیت سکان‌دار کشتی انقلاب است و آن هم شخصیت والا، ارزشمند و بزرگ حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای است.

پیغمبر اکرم (ص) با تاکید بر حدیث ثقلین سعی در فهماندن و ارجاع امت خود به راه درخشانی داشت که رشته اصلی آن در دستان امامان معصوم (ع) بود و شرط اصلی برای شناخت راه صحیح را همراهی با کتاب و عترت معرفی کرده است.

گرچه نظر فلاسفه در مورد قوانین جامعه و مجریان آن بر وجود این دو صدق می کند اما اسلام قید سومی به نام همراهی مردم و خواستن آنها را در کنار این دو مورد قرار داده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم ایران همراه دلباخته سید الشهدا بوده اند و این ارادت را حتی در صورت قطع دستان خود به جرم زیارت قبر مطهر به جان می خریدند.

سیل کاروان پیاده اربعین حسینی و زوار انبوه امام هشتم (ع) در مشهد نشان از اخلاص ویژه مردم ایران به عترت، امامان معصوم و ارادت به شیعه دارد و این ارادت ضامن مردم ایران در همه صحنه های زندگی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.