شعار هیهات منا الذلة علیه استکبار زمان طنین انداز شد93/08/16

http://hosseiniboshehri.ir/images/namazjome/10/image83899.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» فرمودند: عاشورای امسال فرصت مناسبی بود تا شعار هیهات منا الذلة علیه استکبار زمان حاضر سر داده شود و آن شعار زیبا که در روز عاشورا، علیه یزید داده شده بود، امسال علیه استکبار جهانی و آمریکا سر داده شد.

آیت الله حسینی بوشهری  در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم که در  حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به عزاداری های مردم در دهه‎ی اول محرم اظهار داشتند: به نوبه خود از شما مردم عزادار و ارادتمند سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و از تمام ملت ایران و مردم عزادار به خاطر برگزاری باشکوه مجلس عزاداری امام حسین (ع) تشکر می‌کنم و انصافاً صحنه‌های باشکوه و برجسته‌ای در این ایام به ثبت رسید.

ایشان فرمودند: در روزهای عزاداری صدا و سیما نیز نقش پر رنگی را ایفا کرد و در انعکاس این عزاداری ها تلاش های فراوانی را انجام دادند و این فعالیت ها قابل تقدیر و تحسین است .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی عوامل ماندگاری حادثه عاشورا خاطرنشان ساختند: من امروز به نکته‎ای اشاره می‎کنم که متفاوت است و آن اراده خداوند برای ماندن و حفظ شدن نور در مقابل دشمن است و این از قصد و اراده خداوند بر حفظ نور الله که‌‌ همان ائمه (ع) هستند، رخ داده است حتی اگر همه دشمنان و داعشی‌ها متحد شوند اما پروردگار قصد حفظ این نور را دارد.

ایشان تأکید کردند: جای جای مکه، یاد ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) و هاجر (س) زنده است و در مدینه که می‌رویم، یاد ائمه (ع) زنده است و روزی که سیدالشهدا (ع) متولد شده است، پیامبر (ص) نیز دعا می‌کنند که نتیجه آن ماندگاری یاد حسین (ع) در طول تاریخ است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: جمله‎ای که حضرت زینب فرمودن امروز تحقق یافته است، در مجلس یزید، حضرت زینب (س) می‌فرماید‌: ای یزید، هر چه حیله و مکر داری به کار ببر اما بدان که ما ماندگار تاریخیم.

ایشان ادامه دادند: ملت ایران هم چنان علیه آمریکا فریاد سر می‌دهند زیرا مردم ایران هوشمند هستند و عزاداری سنتی خود را برگزار می‌کنند اما همین طور که شهید مطهری (ره)، فرمود شمر امروز موشه دایان است، شمر امروز نیز آمریکاست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.