شهید مطهری دیده‌بان بیدار انقلاب بود 92/02/11

http://h-bushehri.ir/images/120.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که شهید مطهری دیده بان بیدار انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: آثار علامه شهید بسیار پرمغز و برای جامعه امروز هدایتگر و راهگشاست.آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در آستانه 12 اردیبهشت ماه، با اشاره به شخصیت برجسته شهید علامه مطهری، اظهارداشت: این شهید بزرگوار مسائل اسلامی را با تمام وجود درک و با فعالیتی کارشناسانه، عمیق و ژرف، مسائل دینی را از منابع اصیل اسلامی استخراج کرده بودند و از این حیث بزرگ‌ترین پشتوانه فکری نظام اسلامی محسوب می‌شد.

وی افزود: معیارهایی که ایشان آن روزها به عنوان متفکری آشنا به مبانی مکتب، در رابطه با انقلاب اسلامی مطرح می‌کردند برای علاقه‌مندان به دین و مکتب بسیار جذاب بود و در حقیقت این شهید والامقام در کتاب‌ها و مباحث خود، مبانی انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ایشان بیانات، نظریات و مطالب ارزشمندی درباره تبیین اهداف انقلاب اسلامی، آسیب‌های پیش روی نظام، وظایف مسئولین و آحاد مردم در قبال نظام اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه داشتند که امروز نیز قابل استفاده است.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این که شهید مطهری به خوبی از عهده پاسخ به شبهات آن دوران بر آمدند و در حقیقت دیده‌بان بیداری برای انقلاب اسلامی بودند، گفت: اگر خدای متعال به این استاد شهید  عمری می‌داد، قطعاً امروز به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی، در ابعاد مختلف راهگشا بود.

انتقال آموزه های ناب اهل بیت(ع) به جامعه

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که شهید مطهری در ابعاد علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... صاحب نظری توانمند بود، تصریح کرد: علامه شهید حقیقتاً با تمام وجود، مسائل آموزه های مکتب اسلام ناب و اهل بیت(ع) را لمس و به جامعه منتقل می‌کردند، همچنین به خاطر بعد معنوی و حالت عبادی و شب زنده داری‌هایشان، جذابیت معنوی فوق العاده‌ای برای مخاطبان داشتند.

آثار شهید مطهری؛ پاسخی به نیازهای امروز

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: امروز گرچه استاد مطهری در میان ما نیستند، ولی با آثارشان هنوز وجودشان در جامعه احساس می‌شود؛ چرا که آثار ایشان از نوعی ویژگی خاص برخوردار است، گویا مطالبی که با قلم ایشان به رشته تحریر درآمده، برای امروز است.

امام جمعه قم افزود: جملات، تعبیرات و واژه‌هایی که ایشان در کتاب‌ها و آثارشان به جای گذاشته‌اند، بسیار پر مغز است به طوری که آثار این استاد شهید می‌تواند برای نسل جوان هدایتگر و راهگشا باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.