صنعت توریست درخدمت تبلیغ دینی باشد 92/08/06

http://www.bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/Untitled.jpgمدیرحوزه های علمیه کل کشور بر استفاده از صنعت توریست در تبلیغ دینی به لحاظ تبیین باورهای اعتقادی و فرهنگ دینی تاکید کردند.

حضرت  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه در دیدار مدیرکل و مدیران سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری قم،به اختلاف در معیار و ملاک های نظام اسلامی و کشورهای غربی در جذب توریست اشاره کردند و افزودند: ملاک و معیار غرب برای جذب توریست، جنبه مادی دارد و کمتر به ابعاد فرهنگی آن توجه می شود.



ایشان ادامه دادند: در نظام اسلامی جذب توریست به لحاظ باورهای اعتقادی محدودیت‏هایی دارد و بیشتر درپی تبلیغ فرهنگ دینی است.


معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با اشاره به توسعه صنعت توریست در بسیاری از کشورهای جهان، اظهار داشتند: درحال حاضر بسیاری از کشورها که از نعمت معادن و ذخایر بی بهره‏اند، با سرمایه گذاری بر روی صنعت توریست، توانسته اند که این نقص خود را جبران کنند.


ایشان در ادامه فعالیت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری قم را فرهنگی دانستند و فرمودند: نباید به دنبال جاذبه های دیگری برای جذب توریست دراین استان باشیم.


آیت الله حسینی بوشهری، تقویت بنیان فرهنگی را اولویت کاری این سازمان دانستند و بیان داشتند: اگر فعالیت در عرصه بنیان های فرهنگی به درستی صورت گیرد، طلبه های خارجی مشغول به تحصیل در قم، بهترین مبلغان فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.


عضو شورای عالی حوزه های علمیه ، معرفی قم را به عنوان شهر اهل بیت(ع)، امری ستودنی دانستند و فرمودند: قم حرم اهل بیت(ع) می باشد و معرفی هر چه بیشتر این شهر بر عهده سازمان میراث فرهنگی است.

عیسی رضایی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری قم نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از عملکرد این سازمان در امور فرهنگی و عمرانی ابنیه و اماکن تاریخی استان را ارائه کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.