ضرورت حذف معاملات ربوی و فاکتورهای صوری92/07/07

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2032.jpegمدیر حوزه های علمیه کشور ، ترویج قرض الحسنه را از وظایف وعاظ و منبری ها دانستند وفرمودند : حرکت سالم بانک ها در جذب سرمایه، مشارکت در توسعه و عمران و خدمات رسانی به مردم، زمینه ساز خلق حماسه اقتصادی خواهد بود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری،  در دیدار مدیران بانک مهر اقتصاد قم، حضور روحانیون در قالب ارائه مشاوره های فقهی معاملات بانکی را امری بسیار مبارک خواندند و اظهار داشتند: حضور روحانیونی که با امور بانکی و فقه بانک داری آشنایی دارند، سبب می شود که بانک ها در مسیر اسلامی شدن گام بردارند.

ایشان، اسلامی شدن بانک ها را زمینه ساز خلق حماسه اقتصادی دانستند  و تصریح کردند: حرکت درست و سالم بانک ها در جذب سرمایه، مشارکت در توسعه و عمران کشور و خدمات رسانی به مردم، زمینه ساز خلق حماسه اقتصادی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت برچیده شدن معاملات ربوی و ارائه فاکتورهای صوری، خاطر نشان کردند: عمل به آموزه های دینی و سیره اهل بیت(ع) در معاملات، از بزرگترین وظائف بانک های ایران اسلامی است.

امام جمعه قم ادامه دادند: بانکداری اسلامی با نرخ سود و بهره پایین از مسائلی است که بانک ها باید به سمت آن حرکت کنند؛ چرا که برخی اخبار حاکی از آن است که در بعضی از کشورهای خارجی اعم از اسلامی و غیر اسلامی، نرخ سود، بسیار از پایین‏تر از کشور ماست و این نکته جای تأمل دارد.

راهکار صحت معاملات بانکی

ا
نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري همچنین درباره صحت شرعی انجام معاملات در بانک ها، افزودند: اگر معاملات بانکی بر اساس موازین اسلام و قرآن انجام شود و مردم با این چارچوب ها آشنایی داشته باشند، پاک ترین پولی است که در بین مردم رد و بدل می شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر ضرورت ترویج قرض الحسنه، فرمودند: با همه توصیه هایی که در قرآن و معارف اهل بیت(ع) درباره قرض الحسنه وجود دارد، مردم رغبت چندانی نسبت به این مسئله از خود نشان نمی دهند.

ایشان اضافه کردند: مردم بیشتر با امور محسوس و ملموس سر و کار دارند و اموری مانند قرض الحسنه که فوائد آن در آینده افراد و جامعه مشخص می شود، برای آنان جذابیتی ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.