طرح تحول متون درسی پایه اول در ۱۰۷ مدرسه علمیه اجرا می شود/ نقاط قوت متون قدیم حوزه را حفظ خواهیم کرد95/02/14

http://bushehri.net/images/20/1/3132/IMG17151987.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور از اجرای طرح تحول متون درسی پایه اول در ۱۰۷ مدرسه علمیه کشور از جمله ۲۵ مدرسه علمیه قم خبر دادند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح امروز در اجلاسیه مدارس علمیه مجری برنامه آموزشی جدید اظهار داشتند: تغییر برخی از متون آموزشی از مباحث بسیار مهم در حوزه های علمیه است که به دنبال آن هستیم.

ایشان ابراز داشتند: البته گاهی نقدهایی در این زمینه می شود که باید شنیده شود و این اجلاسیه ها و جلسات به همین جهت برگزار می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان ساختند: البته گاهی برخی از افراد مقاومت هایی در مقابل تغییرات انجام می دهند که بدون دلیل بوده و منصفانه نیست.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: دست اندرکاران حوزه از گذشته تاکنون تلاش دارند که تغییرات را عاقلانه و مستدلانه انجام دهند و هیچ موقع برنامه ای با تحکم انجام نشده است.

امام جمعه قم بیان داشتند: جلسات نقد و بررسی بسیاری در این موضوع برگزار شده تا بتوانیم کتابی قابل قبول به مدارس علمیه ارائه نماییم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی ها و سیر کار در تغییر متون، اظهار داشتند: نخستین کاری که درباره تغییر متون انجام شد، تشکیل کارگروهی در معاونت آموزش و دبیرخانه شورای عالی جهت آسیب شناسی نسبت به برنامه موجود حوزه بود تا نقاط ضعف و قوت را بشناسیم؛ البته مقرر شد نقاط قوت حفظ شود.

ایشان ابراز داشتند: هدف گذاری برای سطح یک به عنوان دوره عمومی آموزشی از دیگر برنامه ها در این سیر تحول بوده است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساختند: قرار دادن جامعیت علمی نسبی اخلاقی و مهارتی، توجه به ابعاد نظری و عملی در برنامه، توجه به تفاوت های طلاب ورودی، تناسب سازی زمان، انعطاف حجم دروس آموزشی میان کمترین و بیشترین حجم، آشنایی با محتوای قرآن کریم، آشنایی با برخی از متون حدیثی، پررنگی اخلاق و آداب اسلامی، پررنگی صرف و نحو کاربردی، مهارت افزایی در مباجث پژوهشی، گنجاندن روش تدریس و تبلیغ و ... از جمله ویژگی های برنامه های آموزشی جدید حوزه است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: در این طرح، کتب با نگاه واقع بینانه بررسی و برخی به کنار گذاشته شد تا متون جدید جایگزین شود.

امام جمعه قم بیان داشتند: در این طرح تا به امروز 35 کتاب تدوین شده است که تحول بسیار مناسبی می باشد؛ البته کتاب هیچ موقع تأمین کننده نظر همه اساتید نیست و اشکال وارد است.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان اظهار داشتند: تاریخ تصویب این برنامه جدید در تاریخ 24/2/91 بوده و اجرای آن از سال گذشته آغاز شده و در سال تحصیلی جدید در 107 مدرسه اجرا خواهد شد که 25 مدرسه آن در قم می باشد.

دیدگاه‌ها   

کیخواه
#1 کیخواه 1394-12-29 08:12
سلام علیکم پیروز شدن شما را در انتخابات خبرگان تبریک میگم خدایا شکرت.من برای پیروزی شما 1000 تا صلوات نذر کرده بودم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.