طلاب باید با علم کلام آشنا شوند 92/11/21

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2019.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان این که فقه و اصول جایگاه خود را در حوزه علمیه دارد؛ اما علوم را نباید  محدود به این دایره کرد، اظهار داشتند: بنده بارها تاکید می کنم که طلاب باید با علم کلام آشنا شوند؛ چرا که در غیر این صورت جامعه متاثر آن ها، دغدغه مباحث اعتقادی پیدا نخواهد کرد و در مقابل شبهات اعتقادی و کلامی، کم خواهند آورد و بی پناه می شوند.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري مسئله مشاوره اسلامی را یکی از دغدغه های مهم جامعه دانستند وبیان کردند: بحث های مشاوره ای در سال های اخیر وارد حوزه شده است و از مسائل جدی کشورما نیز محسوب می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند: امروز مراکز مختلف مشاوره ای تشکیل و کتبی بدون بهره گیری از مباحث اسلامی تدوین شده است که بر اساس منویات فرهنگ و رفتارهای غربی است.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: اگر طلاب با مشاوره اسلامی آشنا نشوند و به مراکز مشاوره ای مبتنی بر مبانی غرب مراجعه کنند، برای حوزه ها نامطلوب است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه با توصیه به مسئولان مرکز تخصصی امام خمینی(ره)، اظهار داشتند: ما نباید با راه اندازی رشته مشاوره اسلامی به دلیل کمبود اساتید مجرب و متون معتبر، مانند دیگران با مشکل برخورد کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که راه اندازی رشته مشاوره اسلامی پایه گذار حرکت بزرگی در حوزه های علمیه است، افزودند: متون درسی این رشته باید به خوبی بررسی شود و از اساتید برجسته ای که به مسائل اسلامی آشنایی کافی دارند، بهره گیری صورت گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان خاطرنشان کردند: رشته مشاوره اسلامی باید نهادینه شود تا دیگران از حوزه های علمیه الگوگیری کنند.

  

دیدگاه‌ها   

استقلالی
#2 استقلالی 1395-01-04 21:52
بسیار عالی بود
نقل قول کردن
رسول  نیک روش
#1 رسول نیک روش 1395-01-04 16:41
به نظر بنده حقیر اگر علما نبودنداسلامی هم نبود امروزه دشمن سعی بر حذف علما دارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.