طلاب باید مانند سیدحسین کوه کمره ای تربیت شوند94/10/18

http://bushehri.net/images/busshehri/2/20/IMAGE635266893990000000.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، مدیر حوزه‎های علمیه کشور، روز پنجشنبه در همایش اساتید حوزه علمیه استان تهران که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد خاطرنشان کردند: میدان دادن به طلاب بسیار مهم و اثرگذار است این در حالی است که گاهی یک طلبه فرصت طرح سوال را نمی یابد زیرا استاد در پایان درس از مدرسه خارج می شود بنابراین باید مدیر برای حضور بیشتر استاد در مدرسه برنامه ریزی کند.

 مدیر حوزه علمیه کشور افزودند: یکی از الزامات طلبگی مسئولیت شناسی و شناخت مسایل روز است، بنابراین طلبه ای که مسئولیتش را نشناسد و نسبت به اسلام و انقلاب حساس نباشد هر چقدر هم باسواد باشد، فایده ندارد.

ایشان ادامه دادند: اهمیت وظیفه شناسی نسبت به مسائل آنچنان است که شخصیتی مانند آیت الله حکیم (ره) که در جوانی کتاب ارزشمند مستمسک را نوشتند نسبت به اوضاع کشور و جهان موضع گیری می کردند.

آیت الله حسینی بوشهری حضور منظم استاد در جلسات درس و بحث را بسیار مهم دانستند و فرمودند: وقتی استادی هر روز با تأخیر وارد کلاس می شود اثرات نامطلوبی در نظم پذیری طلابش می گذارد.

ایشان با اشاره به سخت بودن شرایط تحصیل و تهذیب در تهران افزودند: باید اساتید طلبه ها را مردمی تربیت کنند به طوری که با افزایش علم طلبه تواضعش در برابر مردم بیشتر شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: باید طلاب مانند سیدحسین کوه کمره ای تربیت شوند که وقتی قوت درس شیخ را دید به طلابش فرمود از فردا همه با هم در درس ایشان شرکت می کنیم.

ایشان خاطرنشان کردند: مباحثات و کار پژوهشی طلاب بسیار کم است بنابراین باید برای رفع این مشکلات برنامه ریزی جدی شود.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند: یکی از اشکالات، دیر معمم شدن طلبه هاست به طوری که طلبه ای با وجود 10 سال حضور در درس خارج نیز لباس روحانیت بر تن نمی کند، این لباس یونیفرم ماست بنابراین باید نسبت به آن احترام قائل شویم.

ایشان با اشاره به اینکه تعداد بسیار کمی از اساتید، طلاب را نسبت به کتب درسی حاضر بی رغبت می کنند، ادامه دادند: بارها گفته ام تا زمانی که این کتب هستند باید اساتید با جدیت آنها را تدریس کنند.

مدیر حوزه علمیه کشور با بیان اینکه باید برای طلاب پایه های اول لباس فرمی تهیه شود، خاطرنشان کردند: نوع و نحوه پوشش طلاب به گونه ای باشد که شاگردان مکتب امام صادق (ع) و سربازان امام زمان (عج) از سایر افراد متمایز باشند.

دیدگاه‌ها   

حسینی بوشهر
#5 حسینی بوشهر 1395-01-05 14:27
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مهمان قلبهای مستضعفان استان هستند تنهایمان نگذارید
نقل قول کردن
ناشناس
#4 ناشناس 1395-01-04 19:15
مرگ بر دشمنان داخلی و خارجی مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل
نقل قول کردن
اسحاق کمالوند
#3 اسحاق کمالوند 1395-01-04 07:52
کشور تا زمانی که در دست رهبری باشد پایدار است ولی رهبری را کنار بزنند مردم لحظه ای این خائینین را تحمل نمی کنند
نقل قول کردن
اسحاق کمالوند
#2 اسحاق کمالوند 1395-01-04 07:49
سلام وقتی رئیس جمهور کشور ما با بردن نام خاتمی افتخار می کند وقتی با هاشمی رفسنجانی و سران کشورهای عربی در کیش جلسات محرمانه برگزار می کند به آینده این نظام نمی شود امید داشت
نقل قول کردن
مرگ بر منافق
#1 مرگ بر منافق 1395-01-04 07:36
مرگ بر هاشمی رفسنجانی به شما التماس میکنم آقا و رهبر ما رو تنها نزارین آقا خیلی تنهاست قصه کوفه و تنهایی علی دوباره تکرار شده خدا میدونه قلبم ناراحته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.