طلاب براي ادامه راه نيازمند مشورت بزرگان هستند/ رشته هاي تخصصي تنها نشان دهنده راه است و تمام کار نيست94/02/19

http://bushehri.net/images/888888888/522%202.jpgحضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح دیروز با حضور در محل  آزمون رشته هاي تخصصي حوزه در مدرسه فيضيه با اشاره به حديثي از پيامبر(ص)  اظهارداشتند: آن حضرت فرمودند،کساني در روز قيامت بيشتر حسرت مي خورند که در دنيا امکان فراگيري علم براي آنها مهيا بوده، ولي به دنبال دانش آموزي نرفتند.

ایشان افزودند: امروز آزمون 39رشته برگزار مي شود، ولي اين کار در گذشته تنها دو رشته را شامل مي شد؛ غير از قم در تهران، اصفهان، خوزستان، تبريز و گرگان و چهارمحال و يزد و قزوين و البرز و در  حدود 13 استان رشته هاي تخصصي تدريس مي شود.

مدير حوزه هاي علميه کشور بيان کردند: طلاب حوزه علميه قم بايد قدر تحصيل در حوزه و حضور در کنار مراجع عظام و کتابخانه هاي تخصصي و موسسات تخصصي را بدانند و خوب درس بخوانند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کردند: پيامبر اکرم(ص) فرمودند که خداوند متعلمين را جزو جمعيت رها شدگان و نجات يافتگان از جهنم بر مي شمارد؛ در روايت ديگر آمده است که اگر کسي دو حديث را فرابگيردکه به درد خودش بخورد و ديگري نيز منتفع شود، از شصت سال عبادت برتر و بالاتر است.

آيت الله حسيني بوشهري خاطرنشان کردند: اميرالمومنين علي(ع) فرمودند که دايره علم گسترده تر از آن است که بتوان به همه زواياي آن رسيد، پس بايد از هر علم متناسب با استعدادها و نيازهايي که در جامعه وجود دارد از آنها بهره برد.

مدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: بنده از سال 49 به قم آمدم و در اين سالها صرفا به درس و بحث و مديريت پرداختم و تجربه اي که در اين سالها دارم اين است که حالت تحير و عدم آينده نگري مشکلات عديده اي را براي طلاب بوجود مي آورد؛ طلاب براي آينده خود بايد با در نظر گرفتن توانمندي و استعداد خود و نياز جامعه و نياز استان قم، با مشورت با بزرگان، راه خود را پيدا کنند.

معاون جامعه مدرسين حوزه علمیه قم بيان کردند: اگر انسان يک مسير معين را انتخاب کند و تمام توان خود را در اين مسير بگذارند قطعا در آن رشته صاحب نظر خواهد شد؛ حوزه به طلاب جوان خود نياز دارد؛ در اين حوزه بود که امام راحل و شهيد مطهري و مراجع بزرگ ما رشد کردند.

ایشان بیان داشتند: رشته هاي تخصصي تنها نشان دهنده راه است و تمام کار نيست؛ استاد تنها راه و منابع را نشان مي دهد و لذا کارهاي اصلي را خود طلاب بايد انجام دهند؛ طلاب بايد کار علمي و پژوهشي انجام دهند تا ظرفيت هاي خود را بالا ببرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.