طلاب برای آموختن زبان عربی همت کنند 93/07/25

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2026.jpegمدیرحوزه‎های علمیه سراسر کشور فرمودند: طلاب و فضلای حوزه‎های علمیه باید در فراگیری زبان و ادبیات عرب اهتمام بیشتری داشته باشند. 

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در آیین رونمایی از نرم افزارهای  قواعد ادبیات عربی و دروس حوزوی اظهارداشتند: اگر امروز بخواهیم در همین شهر قم افراد شاخصی را که متخصص ادبیات عربی باشند را معرفی کنیم به طور یقین تعداد زیادی را نمی‎توان معرفی کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه دادند: درست است که ما منابع زیاد در حوزه ادبیات عربی و زبان عربی نداریم، ولی همین منابع کم اگر با استقبال  کمی از سوی طلاب مواجه شود، زمانی که به کتب شرح لمعه یا مکاسب می‎رسند با مشکلات عدیده‎ای مواجه خواهند بود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بیان داشتند: این مرکز مولود مبارک انقلاب اسلامی و نتیجه نگاه آینده نگر رهبر معظم انقلاب اسلامی می‎باشد که امروز برکات آن شامل حال همه محققان و اندیشمندان در اقصی نقاط دنیا شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: مرکز نور و مرکز خدمات حوزه‎های علمیه دو ابتکار خلاقانه مقام معظم رهبری است که در راستای خدمات دهی، رفاه و آسایش طلاب توسط معظم له تاسیس شده‎اند و بسیاری از دغدغه‎های طلاب را پاسخگو هستند.

ایشان فرمودند: تولیدات نرم افزاری مرکز نور در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی به گونه‎ای است که گوی سبقت را از شرکت‎های مشابه داخلی و خارجی ربوده است  و گام مؤثری در توسعه کتابخانه‎های دیجیتال و فراخور نیاز طلاب و فضلای حوزه‎های علمیه برداشته است.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور افزودند: تولیدات نرم افزاری با ایجاد رقابت میان استاد و طلبه فضای علمی بسیار پویایی را در مراکز علمی حوزه ایجاد کرده است و با توجه به قابلیت‎های متعدد نرم افزارها و پژوهش طلاب، استاد دیگر نمی‎تواند برای ارائه درس به یک یا دو حاشیه و منبع مراجعه کند و چهار کلاس تدریس در روز داشته باشد؛ چرا که برای رسیدن به این مقابله علمی نیاز به مطالعات بیشتر خواهد داشت و چهار کلاس را به دو کلاس در روز کاهش می‎هد.

دیدگاه‌ها   

مسافر
#3 مسافر 1395-01-09 06:20
حقا که تنها مدعیان تسلیم دربرابر خدا هستند فقط مدعی فقط ادعا
نقل قول کردن
منوچهر
#2 منوچهر 1395-01-06 20:27
عالیه
نقل قول کردن
جوادی
#1 جوادی 1395-01-06 19:24
خدا ببخشید خیلی سخت بودقرارشد کمکم کنی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.