طلاب جوان از فرصت حضور در قم کمال استفاده را داشته باشند95/02/09

http://bushehri.net/images/0bushehri/1.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: طلاب جوان باید از فرصت حضور در قم و در کنار حرم کریمه اهل بیت(ع) کمال استفاده را کرده و با توسل به این بانوی کرامت به افتخارات علمی و اخلاقی دست پیدا کنند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»روز سه شنبه بعد از نماز ظهر و عصر در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمی قم، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار داشتند: شخصی در خدمت پیشوای ششم شیعیان سوالی پرسید: «قلت له: قوم یعملون بالمعاصی و یقولون نرجو، فلا یزالون کذلک حتی یأتیهم الموت. فقال: هولاء قوم یترجَّحون فی الامانیّ، کذبوا، لیسوا براجین، انّ من رجا شیئاً طلبه و من خاف من شیء هرب منه/ به حضرت صادق «علیه السّلام» عرض کردم: گروهی معصیت می‌کنند و می‌گویند، ما امید و رجا داریم. پیوسته چنین باشند تا این که مرگ آنان را دریابد. امام«علیه السّلام» فرمود: اینان گروهی‌اند که در آروزهای خویش غوطه‌ورند و آرزوهایشان آنان را از راه استوار منحرف کره است. دروغ می‌گویند. اهل رجا و امید نیستند. قطعاً کسی که به چیزی امید داشته باشد، به دنبال تحقق آن است و در طلب آن برآید و آن که از چیزی بیمناک باشد، از آن پرهیز می‌کند و می‌گریزد.

ایشان ابراز داشتند: با عبرت گیری و عمل به روایات معصومین(ع)، زندگی همه؛ مخصوصا طلاب و روحانیون به مدینه فاضله تبدیل خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان ساختند: برای طلاب تحصیل دانش لازم است؛ اما دستیابی به کمالات از وظایف ماست؛ چرا که در آینده در جامعه حضور داشته و به ما القاب روحانی، عالم دین، پیشوا، مقتدا و ... داده می شود که بار سنگینی را بر دوش ما خواهد گذاشت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برخی از گناهان مرسوم در جامعه، تصریح کردند: اگر طلبه بتواند در دایره گناهان در مقابل آن بایستد و مقابله کند، بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قم بیان داشتند: طلاب باید قدردان فرصت حضور در حوزه علمیه و حجره ها باشد؛ چرا که اگر آن را از دست بدهد، دیگر دست یافتنی نیست.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشتند: طلاب باید در دستیابی به کمالات و رشد معنوی تلاش کرده و وقت خود را در بی خیالی نگذرانند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این مطلب که «حضور در حوزه خوش است از یک سو و مایه تأسف است از سوی دیگر»، ابراز داشتند: خوشی آن این است که در حوزه، قرآن، سخن استاد، محبت استاد، تحصیل، کمالات اخلاقی وجود داشته و ناخوشی این است که پس از 6 سال چشم باز کنیم که هنوز سر خط هستیم.

ایشان خاطرنشان ساختند: طلاب جوان باید از فرصت حضور در قم و در کنار حرم کریمه اهل بیت(ع) کمال استفاده را کرده و با توسل به این بانوی کرامت به افتخارات علمی و اخلاقی دست پیدا کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند: طلاب باید از تبلیغ در میان خانواده، فامیل، رفقا و ... غافل نشده و باید با تحصیل مناسب خود را کامل نمایید.

عضو خبرگان رهبری بیان داشتند: فقط به درس و بحث روزمره اکتفا نکنند؛ بلکه برنامه ریزی برای سیر مطالعاتی داشته و خود را تقویت علمی نمایند.

امام جمعه قم اظهار داشتند: حفظ حرمت اساتید بسیار مهم است و در زندگی طلاب اثر وضعی دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.