طلاب در کنار آموختن علم، عمل را نیز به همراه داشته باشند92/09/03

http://www.bushehri.net/images/boshehri%20l_99665.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور در جمع طلاب و روحانیون در زاهدان فرمودند: استماع علم، حفظ، عمل و نشر علم منشور طلبگی هستند و تمام طلاب باید در این راه گام بردارند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان بیان داشتند: عمر انسان به سرعت در حال سپری شدن است و نیازهای انسان هم بسیار است و طلاب و روحانیان باید از لحظه لحظه وقت خود بیشترین بهره را ببرند.
نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند: طلاب باید همیشه علم را در نزد خود نگهداشته و حفظ کنند،دانستن و حفظ علم از ملزومات اولیه طلاب است و انتظار جامعه از طلاب نیز همین است که بتوانند نیازهای دینی آنان را برطرف کنند و در کنار آموختن علم،عمل را نیز به همراه داشته باشند.
عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه افزودند: طلاب باید نیازهای عمومی مردم را در شهرها و روستاها بدانند و در صدد برطرفکردن این نیازهای معنوی و فکری آنها برآیند که این کار لازمه اموختن علم و حفظ و نگهداری آن است و طلاب باید بر ملزومات اولیه خود تسلط کامل و کافی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کردند: عمل به واجبات و ترک محرمات شاه کلید سعادت است و اگر افرادی که به درجات اجتهاد رسیده اند و مراتب کمال را طی کرده اند و باعث ایجاد تحول در خود و جامعه شده اند تلاش های بسیاری انجام داده و در این راه سختی های زیادی کشیده اند.
ایشان خطاب به طلاب و روحانیان بیان کردند: تقاضای من از طلاب این است که با توجه به اینکه امکانات کم است به درس و بحث بپردازند و به این امر به صورت جدی رسیدگی کنند و آموختن علم را در ذهن خود ملکه کنند.
رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري با اشاره به وظایف طلبگی تصریح کردند: استماع علم، حفظ، عمل و نشر علم از وظایف طلبگی هستند و طلاب و روحانیان باید ارزش جایگاه خود را بدانند و در راه تحصیل علم قدم بردارند تا در آینده بتوانند در منطقه، کشور و سطح بین الملل تاثیر گذاری مثبت و اثرگذاری داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.