طلبه ای که خانه نشین است و شریک غم و شادی مردم نباشد، طلبه نیست 93/06/11

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2014.jpegمدیر حوزه های علمیه کشور در جمع طلاب مرند با تاکید بر این که امروز تمام استکبار علیه انقلاب اسلامی بسیج شده است، عنوان کردند: طلبه ای که خانه نشین است و شریک غم و شادی مردم نباشد، طلبه نیست.
حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» ، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) مرند به تشریح رسالت طلاب و روحانیان در عصر حاضر پرداختند و اظهار داشتند: طلاب سربازان جبهه اهل بیت(علیهم السلام) هستند، طلبه ابتدا می آموزد، می اندیشد، عمل می کند و سپس در جامعه ترویج می کند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دین بی پایه و بی اساس ماندگار نیست، خاطرنشان کردند: طلبه ای که خانه نشین است و شریک غم و شادی مردم نباشد، طلبه نیست. طلاب نباید نگران تبلیغ باشند، امام رضا(ع) کار اهل علم و طلاب و مبلغان شریعت اسلام را تضمین کرده است.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که تنها ملاشدن و باسواد بودن کافی نیست، خطاب به طلاب علوم دینی فرمودند: طلاب باید به گونه ای در جامعه حرکت کنند که تمام اعمال و رفتارشان، مردم را به دین دعوت کند، علمای شیعه به خاطر دیانت، اخلاص و با خدا بودنشان بزرگترین تأثیر را در جامعه داشته اند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که علما در بین مردم بودند و مردم با دیدن اعمال و رفتار آن ها به دین گرایش پیدا کردند، افزودند: امروز تمام استکبار علیه انقلاب اسلامی بسیج شده و وظیفه روحانیت و طلاب حوزه های علمیه است که پاسخگوی شبهات مطرح شده باشند.
ایشان با تأکید بر حضور مستمر و تأثیرگذار طلاب و روحانیان در مساجد بیان داشتند: طلاب نباید وقت خود را به بطالت بگذراند، چراکه جامعه و مردم و مساجد به ما نیاز دارند، امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحانیت فاضل، مهذب و عامل است. رسالت حوزه های علمیه نیز تربیت مبلغانی متعهد و فاضل است.
مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش های علمی و پژوهشی طلاب حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) مرند، روند آموزشی این مرکز علوم اسلامی را مطلوب ارزیابی کردند و فرمودند: طلاب این مدرسه علمیه باید ادامه دهنده راه بزرگانی چون آیت الله حجت باشند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تاریخ فقاهت در شهرستان مرند افزودند: مرند شهر عالم پروری است که شخصیت های بزرگی همچون  آیت الله العظمی حجت و مرحوم آیت الله حاج میرزا علی اکبر مرندی  را به جهان اسلام معرفی کرده است.
گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور حجت الاسلام انتظاری مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی همراه بود، 15 طلبه مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.