ظرفیت بالای دانشگاه در جهت تولید علم و خدمت به نظام 94/03/10

http://bushehri.net/images/busshehri/zooo%202.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، نهم خرداد در ديدار با رئيس دانشگاه پيام نور استان قم  با بيان اين‎که امروز وظيفه نهادهاي فرهنگي و مسئولين در قبال قشر جوان، بسيار سنگين است فرمودند: جوانان و به خصوص  دانشجويان، آينده سازان نظام جمهوري اسلامي به شمار مي‎روند از اين لحاظ وظيفه همه نهادها، ساختن يک جامعه سالم است.

مدير حوزه هاي علميه کشور افزودند: امروز يکي از وظايف مهم همه مسئولين جامعه و نهادهاي فرهنگي، موضوع جوانان بوده و اهميت اين مسئله، مسئوليت را دو چندان کرده است.

عضو خبرگان رهبري اظهار داشتند: امروز ظرفيت دانشگاه براي توليد علم  براي خدمت به نظام از بالاترين ظرفيت ها است، بايد از اين ظرفيت عظيم دانشگاه‎ها در ابعاد مختلف علمي و اخلاقي و اجتماعي نهايت استفاده را برد.

آيت الله حسيني بوشهري در ادامه  فرمودند: يکي از وظايف مهم خانواده ها، مسئولين فرهنگي و نهادهاي تربيتي، مراقبت ازاعتقاد و باورهاي ديني و همچنين تقويت آن در بين جوانان است. بايد به اين موضوع بسيار مهم در مراحل مختلف آموزشي قبل از ورود به دانشگاه اهميت خاص داده شود و نسبت به باور و اعتقاد جوان ها سرمايه گذاري کرد.

 مديرحوزه هاي علميه کشور افزودند: دانشجو زماني که وارد دانشگاه شد با فضايي باز و وسيع تر از نظر علمي، آموزشي و عقيدتي با فکرها و سليقه هاي متفاوت‎تر مواجه مي‎شود. اگر اين دانشجو در عقيده و باور هاي ديني خود راسخ و استوار نباشد گرفتار انواع شبهات شده و خيلي زود باور هاي ديني خود را متزلزل خواهد ديد.

ایشان ادامه دادند: اما اگر اين جوان با اعتقاد راسخ و باور قوي ساخته شده در خانه و محيط هاي آموزشي کوچکتر وارد دانشگاه شود، قطعا هيچ شبهه و فکر اشتباهي، اعتقادات او را متزلزل نخواهد کرد.

آيت الله حسيني بوشهري افزودند: اما اگر اين جواني که وارد دانشگاه شد و تحت تأثير محيط دانشگاه و اساتيد آن محيط آموزشي قرار گرفت و به نوعي اعتقادات خود را متزلزل ديد، اينجا وظيفه مهم به عهده مسئولين و نهادهاي فرهنگي است که او را با مشاوره و دادن جواب هاي مناسب همراه با برهان، استدلال و پند و نصيحت دلسوزانه در خصوص افکار و عقيده متزلزل ، قانع کنند و او را به مسير درست بازگردانند.

 عضو خبرگان رهبري ادامه دادند: اما اگر اين مسئولين نتوانند از عهده چنين وظيفه خطيري برآيند و افکار او را اصلاح کنند، اين دانشجويان چون آينده سازان نظام مقدس اسلامي مي‎باشند زماني که در رأس مسئوليتي قرار گرفته و ياعهده دار کرسي تدريس در يک نهادي شوند، قطعا با افکار آلوده و شبهه‎ناک خود، جوانان ديگر را هم آلوده خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.