عاشورا برای همه اقشار درس و پیام دارد93/08/15

http://hosseiniboshehri.ir/images/busshehri/zaman%2028.jpegمدیر حوزه‌های علمیه کشور در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر طی سخنانی فرمودند: عاشورا برای همه اقشار درس و پیام دارد؛ عاشورا الگوهای متعددی را متناسب با نیازهای جامعه عرضه می‌کند و در بُعد اخلاقی عاشورا شاه کاری است که در تاریخ هیچ‌یک از نهضت‌ها، چنین شاهکار عظیمی را نمی‌توان پیدا کرد.

ایشان یکی از عوامل ماندگاری حادثه عاشورا را عظمت عاشورا دانستند، و بیان کردند: عظمت حادثه عاشورا عکس‌العمل دارد، به دلیل اینکه هر عملی از ناحیه هر فرد و جامعه‌ای که رخ می‌دهد آن عمل دارای عکس‌العمل است، عمل چه زشت باشد و چه زیبا، چه کوچک و چه بزرگ، هرکسی عملی را انجام دهد حتماً بازتاب دارد و در جامعه عکس‌العمل دارد.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، افزودند: ما معتقدیم ماندگاری حادثه عاشورا چه در جبهه و اردوگاه حسین‌بن‌علی(ع) و چه در جبهه نقطه مقابل آن در جامعه بشری دارای بازتاب و عکس‌العمل است، منتها نسبت به اردوگاه حسین‌بن‌علی(ع) یک عکس‌العمل مثبت دارد و نسبت به اردوگاه یزید یک عکس‌العمل منفی دارد.

ایشان در تشریح عکس‌العمل مثبت آن فرمودند: این عکس‌العمل مثبت در سپاه حسین‌بن‌علی(ع) شور ایجاد کرده و همه سعی می‌کنند خود را به این اقیانوس بزرگ پیوند دهند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزودند: در نقطه مقابل حسین‌بن‌علی(ع) که آن‌همه جنایت‌ها و کشتارها و بی‌حرمتی و هتک حرمت نسبت به آل الله داشتند، نفرت، خشم و غضب جامعه را نسبت به قاتلان سپاهیان ابی‌عبدالله و خود اباعبدالله دارند، که این دو عکس‌العمل طبیعی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کردند: جامعه بشری در مقابل عظمت حادثه عاشورا سر تعظیم فرود آورده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور درباره تحلیل یکی از بزرگان در رابطه با حادثه عاشورا و ماندگاری آن فرمودند: گاهی یک فرد تصمیم می‌گیرد یک انسان را هدایت کند و گاهی یک جامعه اسلامی و بشری را مورد توجه خود قرار دهد، آنجا که نگاه محدود است از فردی به فرد دیگر، عکس‌العمل هم به همان تناسب محدود است اما اگر نیت و توجه انسان این شد که در این فضای غبارآلود حیات‌بخش جامعه اسلامی باشد، عکس‌العمل این نیت بلند، پاسخ بلندی از ناحیه جامعه اسلامی و بشری است.

ایشان با تأکید بر اینکه هرچه نیت بزرگ‌تر باشد شعاع آن‌هم بزرگ‌تر است، ادامه دادند: حسین‌بن‌علی علیه السلام چون نیتش خدمت به‌ کل جامعه بشری بود، پاسخی که دریافت می‌کند این است که همه می‌خواهند خود را به این اقیانوس ژرفا برسانند و این است که در حال حاضر نام امام حسین(ع) زنده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.