عالمان ديني بايد انسان‌ها را از مرز تکبر به تواضع برسانند/عالمان شيعه و سني ‌از شريعت پاسداري کنند‌94/10/08

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2010.jpegنماينده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري فرمودند: عالمان شيعه و سني وظيفه دارند از شريعت پاسداري کنند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» بعد از ظهر دیروز در يازدهمين گردهمايي علماي شيعه و اهل سنت استان بوشهر در عسلويه با استناد به فرمايشات پيامبر گرامي اسلام مبني بر مسئوليت علماي ديني در جامعه اظهار داشتند: عالماني که خودشان و افراد جامعه را در پرتو علم و دانش به سعادتمندی مي‌رسانند مطلوب نبي اکرم هستند.

ایشان با بيان اينکه اين عالمان زندگي پرافتخاري براي جامعه فراهم مي‌کنند فرمودند: اين علما در همه عرصه‌ها نقش‌آفريني مي‌کنند و هر جا که لازم باشد وارد ميدان مي‌شوند و در موقع نياز افشاگري و اعلام موضع مي‌کنند.

مدیر حوزه‌هاي علميه کشور رسالت و مسئوليت‌هاي عالمان شيعه و سني در قبال جامعه را تشريح کردند و افزودند: همه مسئوليت‌هايي که متوجه عالمان شيعه است همين مسئوليت نيز متوجه علماي اهل سنت قرار دارد.

ایشان خاطرنشان کردند: عالمان شيعه و سني وظيفه دارند از شريعت پاسداري کنند.

آیت الله حسيني بوشهري با بيان اينکه برخي از علما مطلوب پيامبر (ص) نيستند ادامه دادند: برخي عالمان ديني حضور اجتماعي خوبي در جامعه دارند ولي چون از اقيانوس علمي بهره‌اي نبرده‌اند، مطلوب پيامبر نيستند.

نماينده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه عالمان ديني نبايد داراي تکبر باشند، اظهار کردند: عالمان ديني بايد انسان‌ها را از مرز تکبر به تواضع برسانند و اين در حالي است که خيرخواهي ونجات انسان‌ها از ذلالت، از ويژگي‌هاي عالمان ديني است.

ایشان نقش علماي دينی در روشنگري در جامعه را بسيار مهم دانستند و افزودند: علماي ديني در صحنه‌هاي مختلف اعلام موضع مي‌کنند و به روشنگري در جامعه مي‌پردازند.

دیدگاه‌ها   

الیا
#1 الیا 1395-01-18 05:56
این مطلبو باید هاشمی بشنوه که گفته عصر امروز عصر گفتمانه و عصر موشک گذشته خنده دار اینه که سریعا از موضعش برگشته و انکار کرده مردم دیگه گول نمی خورند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.