عالمان دین در صحنه جامعه اسلامی نقش آفرین باشند93/05/25

http://www.bushehri.net/images/namazjome/521%2016.jpgامام جمعه قم و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به نقش علامه مجلسی در احیاء کلمات اهل بیت(ع) ابراز امیدواری کردند: عالمان دین با الگو قرار دادن این عالم بزرگ دین، بتوانند در صحنه جامعه اسلامی نقش آفرین باشند.
حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشتند: نتیجه فرمانبرداری از حق و بالاتر از آن خداوند متعال این است که مردم در مقابل وی تسلیم شده و از او اطاعت می کنند. هرچه درجه قرب ما به خداوند بیشتر باشد به همان درجه از اعتبار بیشتری نزد خداوند و بندگان او برخوردار خواهیم بود.
ایشان در ادامه به پیامدها و آثار ناخوشایند گناه و حرمت شکنی اشاره کردند و افزودند: مهمترین پیامد گناه، سوء عاقبت و نافرجامی انسان است؛ اعمال صالح ریشه ایمان را تقویت می کند ولی گناه، ریشه ایمان را می سوزاند و فرد گناهکار را در آخر عمر دچار فرجام بد می کند.
آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم نماز جمعه قم نیز به مناسبتهای هفته اشاره کردند و بیان داشتند: ربع قرن پس از کودتای رضاخان، استبداد ادامه یافت و چه توطئه هایی که محمدرضا شاه علیه اسلام و قران نکرد اما پایان این استبداد نابودی است.
ایشان در ادامه به شکست رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت اشاره کردند و افزودند: همانگونه که این رژیم به اهداف نظامی خود در قبال مقاومت فلسطین نرسید قطعا در مذاکرات نیز به اهداف سیاسی خود نمی رسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.