عدم انتقال دیدگاه صحیح دینی به جامعه از خلاء های امروز است 92/06/26

http://h-bushehri.ir/images/busshehri/zaman%202.jpegمدیر حوزه‌های علمیه کشور فرمودند: رسالت حوزه علمیه تربیت کارگردان و فیلم نامه نویس نیست بلکه باید افرادی را تربیت کند که با شناخت کامل هنر، درکنار راهنمایی هنرمندان به جهت دهی ایده‌ها بپردازند.

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با اعضای مرکز فرهنگی هنری سازمان تبلیغات اسلامی که در مدرسه معصومیه برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) اظهار کردند: دفتر تبلیغات اسلامی همواره به نوآور و ابتکار معروف بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کردند: در موضوعاتی که دست اندرکاران حوزه علمیه نتوانسته‌اند یا نخواسته‌اند که وارد شوند و خلا این اقدامات احساس شده است، دفتر تبلیغات اسلامی با کار جدی این خلا را پر کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: دفتر تبلیغات به علت دغدغه‌مندی و داشتن فراغت بیشتر نسبت به برخی از مراکز حوزوی دیگر که مشغول درس و بحث هستند، توانسته استعداد طلاب در حوزه‌های مختلف را از بالقوه به بالفعل برساند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه به واسطه نشریات مختلف و تخصصی خود دفتر تبلیغات در جریان برخی امور مرتبط با این دفتر هستم، ابراز کردند: ضمن تشکر از همه شما نقش آفرینان این حوزه، به سهم خود سعی در همراهی شما دارم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نکاتی در رابطه با نوع و ماهیت فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه‌های هنری، افزودند: جهت دهی به آثار هنری به جای ایفای نقش مستقیم، انتظاری است که از حوزه‌های علمیه در زمینه هنر وجود دارد.

امام جمعه موقت قم افزودند: برای مثال لازم نیست که طلبه حوزه علیمه خود کارگردان و یا فیلم نامه نویس باشد زیرا جوانان خوبی در این زمینه در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که در صورت جهت دهی مناسب می‌توانند آثار خوبی هم تولید کنند.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کردند: هنر حوزه باید این باشد که از مجموعه‌های موجود که منتظر دریافت پیام دینی هستند دعوت کند و روی آن دسته از افراد تاثیرگذاری داشته باشد و جهت دهی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ایران را دارای قدرت نفوذ بالا در منطقه دانستند و افزودند: وقتی که هنرمندان ما یک فیلم خوب می‌سازند، بیشتر کشورهای همسایه ومنطقه و کشورهایی که با ما اشتراکاتی دارند، درخواست نمایش این فیلم را می‌کنند که نشان دهنده نفوذ و قدرت ما در این حوزه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند: رسالت حوزه تربیت کارگردان و فیلم نامه نویس نیست و باید به گونه‌ای عمل شود که یک روحانی بتواند ایده خوبی را به هنرمندان منتقل کند و به جای ارتباط درونی، ارتباطی بیرونی با این حوزه‌ها داشته باشد.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصریح کردند: یکی از خلاهای امروز جامعه ما عدم انتقال دیدگاه صحیح دینی به جامعه است و نمی‌توانیم به خوبی نگاه دینی را به جامعه منتقل کنیم، در این مورد توضیحات بیشتری را در خاطر دارم که در حاشیه نمایشگاه‌های آینده دفتر تبلیغات اسلامی متذکر خواهم شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، خاطرنشان کردند: ما باید راه نشان دهیم و خود مردم به دنبال اقامه قسط باشند و ایده‌ها را ما به هنرمندان بدهیم و خود آن‌ها ایده پردازی کنند.

دیدگاه‌ها   

لطفی
#2 لطفی 1395-01-21 07:14
روحانیون همیشه راهنما بودند در انتخابات اخیربا وجود تمام فرا افکنی ها و خیال بافی های اصلاح طلبان !!
پیروز میدان اصول گرایان شدند . تبریک به همه معتقدان واقعی اصول گرایی.
نقل قول کردن
صدیقه عذراپور
#1 صدیقه عذراپور 1395-01-20 07:06
نکات شما که عالی بودند اما برای بعضی روحانیون باید کتاب ها نوشت تا بیدار شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.