عزت کشور مرهون تلاش علمای دین 92/02/27

http://h-bushehri.ir/images/32000.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریم علمای دین باعث می‌شود این علمای دینی هرچه بیشتر به نسل جوان جامعه معرفی شوند،افزود: امروز اگر کشور ما عزت و افتخار دارد این امر مرهون تلاش‌های علمای دین است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنج‌شنبه در کنگره ادیب اعظم در کوهدشت، گفت: علمای دین ما هم جهاد سیاسی و هم جهاد تبلیغی و هم جهاد علمی داشتند و در همه عرصه‌ها ورود پیدا کرده‌اند به طوریکه آمار شهدای روحانی گواه بر این است.

وی افزود: سیره بزرگان ما بر این بوده است که برای علمای دین احترام خاصی قائل بوده‌اند چرا که علمای دین مرزبان مرزهای اعتقادات و باورها هستند، اگر اعتقادات و باورها از یک کشور گرفته شود آن کشور دیگر ارزش و هویتی ندارد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریم علمای دین باعث می‌شود این علمای دینی هرچه بیشتر به نسل جوان جامعه معرفی شوند چرا که امروز اگر کشور ما عزت و افتخار دارد این مرهون تلاش‌های علمای دین است.

وی گفت: عالمان دین هستند که مجاهد و بسیجی تربیت می‌کنند تا آنها مرزبان مرزهای جغرافیایی کشور باشند، اگر علمای دینی به این رسالت خود توجه نکنند آن موقع اعتقاد و باوری برای مردم نمی ماند که دفاع از مرزهای جغرافیایی را تکلیف و وظیفه خود بدانند، این عالمان دینی هستند که این اعتقادات و باورهای دینی و ارزشمند را به نسل جوان و نوجوان القاء می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به بیان ویژگی‌های بارز شخصیتی آیت‌الله آدینه‌وند پرداخت و گفت: در محضر امام خمینی(ره) بودن، بی‌پیرایه بودن و ساده‌زیستی از جمله ویژگی‌های شخصیتی این روحانی و عالم و مفسر قرآن‌کریم است.

وی یادآور شد: حضرت آیت‌الله آدینه‌وند خدمات فرهنگی عظیمی داشته به طوریکه در زمینه تألیف کتب در رابطه با تفسیر و ترجمه قرآن نیز تلاش‌های خوبی انجام داده اند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: این کنگره بزرگداشت تنها می‌تواند بخشی از شخصیت و ویژگی این عالم جلیل‌القدر را به جامعه معرفی کند و برای معرفی کامل چنین شخص فرزانه و دانشمندی نیازمند کار بیشتر هستیم.

وی آیت الله آدینه وند را یک عالم دینی کم نظیر دانست که در علم تجزیه و ترکیب ادبیات قرآنی و عربی و صرف و نحو کم نظیر است.

مدیر حوزه های علمیه کشور ضمن ابراز خوشحالی از حضور در کنگره نکوداشت آیت الله آدینه وند ایشان را آیینه تمام نمای ساده زیستی و علم و خدمت گذاری بی منت به مردم خواند و گفت: تجلیل و تکریمی که پیامبر و امامان در رابطه با شان و مقام عالمان دین دارند بی شمار است چرا که عزیزترین چهره ها بعد از ائمه و پیامبران در نزد خداوند عالمان دین هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه عالمان دینی جزء شفیعان روز قیامت به شمار می آیند، ادامه داد: آیت الله آدینه وند شخصیتی بود که از کوهدشت به قم رفت و توانست خیلی زود و درمدتی اندک آن چه را که می بایست بیاموزد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که آیت الله آدینه وند از مقام و جایگاه دوری جست و با مردم زندگی کرد، اظهارداشت: اگر امروز از دین و دیانت سخنی هست به برکت افراد عالمی چون آیت الله آدینه وند است و به یمن وجود این انسان هاست که امروز دین در حوزه ها زنده است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ایشان همان شخصیت بزرگی هستند که در نوجوانی مورد توجه حضرت آیت الله بروجردی قرار گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.