عوامل رشد و تكامل انسان/ اگر دير بجنبيم فرهنگ جوانان از دست مي‌رود93/07/26

http://www.bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476395937500.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» خطیب جمعه قم در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مورخ 93/07/25 قم که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد در خطبه اول به بررسي اصول حاكم بر روابط اجتماعي پرداختند و فرمودند: نيازهاي مادي و معنوي، انسان را به زندگي اجتماعي مي‌كشاند و اگر زندگي اجتماعي داراي ضابطه و قانون نباشد، انسان را به هرج و مرج مي‌كشاند، بنابراين زندگي اجتماعي اصول مي‌خواهد.

آيت‌الله حسيني بوشهري به عواملي كه موجب رشد و تكامل و بالندگي انسان مي‌شود اشاره كردند و افزودند: انساني كه مي‌خواهد با آحاد جامعه ارتباط برقرار كند نياز به عوامل كليدي و اساسي همچون ايمان به عنوان گوهري ارزشمند، توانايي تفكر و انديشه، عمل صالح و روح تعبد و بندگي دارند.

امام جمعه قم داشتن معرفت و علم و آگاهي را از ديگر عوامل رشد انسان ذكر كردند و ادامه دادند: انسان‌هايي كه برخوردار از دانش و آگاهي و معرفت هستند در مسير زندگي درست قدم بر مي‌دارند و حركت‌هايشان حساب شده و برنامه‌ريزي شده است چون حركت بدون بصيرت و آگاهي در ظلمات قدم گذاشتن است.

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور، عفت و پاكدامني در زندگي را مورد تأكيد قرار دادند و اظهار كردند: اين عفت و پاكدامني يك قدرت دروني در انسان است كه موانع رشد را كنار مي‌زند و انسان را در مسير رشد قرار مي‌دهد.

آيت‌الله حسيني بوشهري افزودند: اينكه امروز بر مسئله عفاف تأكيد مي‌شود و هشدار داده مي‌شود كه راهي غير از راه عفاف، انسان را به سرنوشت بد مي‌برد، به دليل اين است كه انسان‌هايي كه از اين ويژگي برخوردار نيستند دچار لغزش مي‌شوند.

ایشان تأكيد كردند: هفتمين مورد كه براي يك زندگي مسالمت آميز در جامعه اسلامي لازم است همراهي با الگوهاي موفق است. اينكه قرآن كريم، حضرت ابراهيم (ع) و پيامبر اسلام (ص) را به عنوان الگوي حسنه معرفي مي‌كند، به خاطر اين است كه ذاتاً در معاد اين انسان‌ها از نهاد خلقت موجودي الگوپذير است.

آيت‌الله حسيني بوشهري با بيان اينكه در جامعه امروز ما عده‌اي در سبك پوشيدن، راه رفتن، سخن گفتن و سبك زندگي راه و رسم ديگران را در پيش مي‌گيرند اظهار كردند: اينكه رهبر معظم انقلاب بر مسئله سبك زندگي تأكيد مي‌كنند به خاطر اين است كه اگر تريبون‌داران و خطبا و شخصيت‌هاي تأثيرگذار دير بجنبند به خاطر روح الگوپذيري كه در جوانان وجود دارد، ديگران با غول تبليغاتي‌اشان جامعه ما را به سمتي مي‌كشانند كه تحت تأثير فرهنگ غرب قرار گيرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.