غفلت ممکن است در مقدس‌ترین و حساس‌ترین لحظه‌ها به سراغ انسان می‌آید92/07/30

http://www.bushehri.net/images/100.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور فرمودند: غفلت جزء عوامل بازدارنده محسوب می‌شود و ممکن است در مقدس‌ترین مکان‌ها هم انسان را گرفتار کند.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع سربازان دوره جدید مرکز پاسداری علویون اظهار کردند: یاد خدا مهمترین مسأله‌ای است که هر انسان باید در تمام مراحل زندگی به آن توجه کند.

ایشان افزودند: در مقابل این امر ایجابی، نکته‌ای سلبی نیز وجود دارد یعنی اگر انسان وظیفه دارد که همواره به یاد خدا باشد باید مراقب باشد که غفلت نیز او را به دام خود نیندازد زیرا اگر دچار غفلت شود در حقیقت گرفتار باتلاقی شده که به تدریج او را فرو می‌بلعد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  با بیان اینکه میزان توجه خداوند به بندگانش به میزان توجه آنها به خدایشان بستگی دارد بیان داشتند: مومنانی که حقیقتا خدای خویش را در دل یاد می‌کنند قلب‌هایشان باز می‌شود.

ایشان اضافه کردند: نگرانی نسبت به آینده نخستین مشکلی است که به وسیله یاد خداوند رفع می‌شود ضمن اینکه اگر هم به دلیل گناهان گذشته نگران آنها باشد باز هم این یاد خدای رحمان و رحیم است که موجب می‌شود برای آن قسمت از گذشته تاریک خود هم نگران نباشد و امید به بخشش پروردگار متعال داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری مرگ را از دیگر عوامل ترس انسان‌ها برشمردند و فرمودند: حقیقت آن است که مگر پلی به سوی آخرت و نزدیک کننده انسان به خدای خویش است و اگر آدمی این مهم را دریابد و به یاد خدا باشد از مرگ هم ترسی نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یاد خداوند در گفتن ذکر زبانی محدود نمی‌شود عنوان داشتند: حتی ممکن است شخص ذاکر به گناهانی آلوده باشد و حقیقتا به یاد خدا نباشد.

ایشان تصریح کردند: عالم محضر خداست و کسی که این اعتقاد را دارد در هیچ مکانی و زمانی حتی اگر تنها باشد به گناه آلوده نمی‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه  غفلت را نقطه مقابل یاد خدا دانستند و خاطرنشان کردند: غفلت جزو عوامل بازدارنده محسوب می‌شود و ممکن است در مقدس‌ترین مکان‌ها هم انسان را گرفتار کند همچنان که گروهی از مسلمانان در یک لحظه سرنوشت‌ساز جنگ احد غافل شدند و به فرمان حضرت محمد(ص) گوش ندادند و شکست خوردند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خاتمه غفلت را از جمله عوامل فتنه‌گری معرفی کردند و فرمودند: اگر کسی بتواند آنچنان نفس خود را تربیت کند که از غفلت به دور باشد دچار فتنه‌گری نیز نمی‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.