فاز نخست بزرگ‌ترین حوزه علمیه خاورمیانه در رشت افتتاح شد92/07/05

http://www.bushehri.net/images/13-9-26-181618photoa.jpgفاز نخست حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت، بزرگ‌ترین حوزه خاورمیانه با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  افتتاح شد.

فاز نخست بزرگ‌ترین حوزه علمیه خاورمیانه بعد از ظهر دیروز، ‌با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی، آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله حسینی بوشهری،آیت‌الله رسولی محلاتی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد مروی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و جمع زیادی از علما به بهره‌برداری رسید.

این حوزه با مساحت 40 هکتار با زیربنای 71 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان با 4 طبقه احداث شده است. فاز نخست این حوزه 300 طلبه شامل 150 طلبه داخلی و 150 طلبه خارجی را پذیرش می‌کند.

گیلان به ویژه رشت دارای حوزه‌های علمیه با قدمت 100 ساله است که امکانات زیستی و تحصیلی برخی از آنها در آستانه تخریب قرار دارد و تعدادی نیز قابل استفاده نیست. گیلان در گذشته و حال ستارگان درخشان دینی و خادمان برجسته مذهبی فراوانی در کارنامه خود دارد.

‌افتتاح این حوزه علمیه بزرگ و مدرن گیلان را به پایگاه پرورش عالمان دینی و تربیت مبلغان دینی برای عالم اسلام و کشورهای آسیای میانه با جمعیت مسلمان قابل توجه تبدیل می‌کند.

حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت با پذیرش طلاب داخلی و خارجی از مهاجرت طلاب و دین‌پژوهان گیلانی به حوزه‌های علمی کشور جلوگیری می‌کند.

/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.