فاطمه زهرا(س) الگوی همه جانبه انسان عصر حاضر است95/02/08

http://bushehri.net/images/20/1/454214/5858/23/34/IMG14155970.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: ائمه اطهار(ع) از امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) تا حضرت حجت(عج)، از حضرت زهرا(س) به عنوان اسوه و الگوی خود یاد می کردند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در جمع خواهران پایگاه های مقاومت بسیج استان تهران در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون(س) با بیان اینکه در قرآن کریم بارها و بارها نام انبیا الهی برده شده است، اظهار داشتند: الگو سازی و انتخاب الگو برای بشریت یک الزام ضروری است که همه بشر نسبت به آن توجه کافی دارند.

عضو خبرگان رهبری افزودند: قرآن کریم با آن رسالت انسان ساز و هدایتگری که دارد در خود بارها نام انبیاء و انسان های صالح خداوند همچون آسیه زن فرعون را به منظور الگو گیری بشریت ذکر کرده است تا هر کسی برای بهتر زیستن الگویی را مطابق ذائقه خود انتخاب و سیره علمی و عملی ایشان را مدنظر قرار دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در عصر حاضر امام عصر(عج) که کانون توجه همه بشریت بوده و دارای جایگاه رفیعی می باشند، حضرت زهرا (علیهاالسلام) را الگو و اسوه خود قرار داده اند و همینطور سایر ائمه اطهار(ع) که در دوران خود این مهم را بیان کرده اند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضرت زهرا(س) را کامل ترین زن عالم خواند و در باب جایگاه حضرت زهرا(س) در کلمات ائمه اطهار(ع) تصریح کردند: این سخن حضرت مهدی(عج) معروف است که حضرت زهرا(س) را اسوه خود خوانده است یا این که امام حسین(ع) در روز عاشورا افتخار می کرد که مادری چون فاطمه زهرا(س) و مادر بزرگی چون حضرت خدیجه کبری(س) دارد.

 مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کردند: ائمه اطهار(ع) حضرت زهرا(س) را اسوه و الگوی خود می دانستند و از همین روست که خداوند در حدیثی قدسی پیامبر(ص) را خطاب قرار داده است که: «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علیّ لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما؛ ای احمد اگر تو نبودی جهان را نمی آفریدم و اگر علی نبود تو را نمی آفریدم و اگر فاطمه نبود شما را نمی آفریدم.

ایشان در تشریح این مطلب افزودند: در عین حال که پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) اسوه عالمیان هستند، اما در این حدیث، خلقت ایشان منوط به خلقت ام الائمه(ع)، حضرت زهرا(س)، دانسته شده است. از این جهت بود که امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) تا حضرت حجت(عج) از ایشان به عنوان اسوه و الگوی خود یاد می کردند و ما باید در حد توان با عمل، رفتار و گفتار خود رهرو چنین اسوه و الگوی قرآنی و اهل بیتی باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری حضرت زهرا(س) را در حجاب، عفاف، همسرداری، ایثار و فداکاری، امر به معروف و نهی از منکر و ... الگویی تمام و کامل برای زنان مسلمان خواندند و خاطرنشان کردند: در روایت ایشان را «سیده نساء عالمیان» لقب داده اند؛ پیامبر(ص) در حق حضرت زهرا(س) فرمود: «مریم(س) سیده زنان عالم خود بود و فاطمه(س) سیده زنان عالم از اولین و آخرین است»

ایشان در بخش دیگری از سخنانش مقام و جایگاه حضرت معصومه (س) را در قم از نظر جلال و جبروت طبق روایات رسیده همانند حضرت زهرا(س) دانستند و فرمودند: بنا بر احادیث و روایات رسیده، مقام زیارت کننده این بانوی مکرم بهشت وعده داده شده است و این نشان از ارزش و جایگاه رفیع کریمه اهل بیت(ع) می باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.