فرهنگ قرض‌الحسنه را نهادینه کنیم93/02/21

http://bushehri.net/images/zamanmmm/13.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر کشورطی سخنانی با اشاره به شعب بانک‌ها در قم و نقش سازنده آنان فرمودند: 35سال زمان کمی برای ایجاد تحول نیست؛ باید با کمک همه بخش‎ها به الگوی اقتصاد اسلامی درست برسیم. حداقل بانک‎‌هایی که در قم هستند با استفاده بیشتر از حوزه و مرجعیت و علما  باید الگو و معیار بانکداری اسلامی باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با ذکر این مطلب که پس  از انقلاب اسلامی تحولی شگرف در عرصه‎های مختلف جامعه به وجود آمد، بیان کردند: انتظار این بود که این تحول در همه حوزه ها به ویژه بانکداری که در زمان شاه فریاد روحانیت و متدینین را به خاطر ربوی بودن در آورده بود، ایجاد شود.

ایشان افزودند: انتظار این بود که پس از انقلاب اسلامی شاهد برچیده شدن این نوع بانکداری و نظام فاسد آن باشیم؛ به رغم تلاش‎های زیادی که در این عرصه انجام شده است، ولی جای کار بسیاری باقی مانده است و انتظار این است با استفاده از ظرفیت روحانیت و مرجعیت و حوزه هر چه زودتر شیوه بانکداری اسلامی و بحث قرض الحسنه در کشور نهادینه شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشتند: باید مردم را ترغیب کنیم که بیشتر به قرض الحسنه روی آوردند؛ فراموشی فرهنگ قرض‎الحسنه یکی از آفت‎ها در عرصه بانکداری کشور است، باید تلاش کنیم تا بانکداری اسلامی و فرهنگ قرض‎الحسنه را در بین مردم رواج دهیم زیرا این فرهنگ، فرهنگ پیامبر و اهل بیت(ع) است.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان بر لزوم محبت و رأفت بیشتر بانک ها با مردم و نیازمندان و گره گشایی از مشکلات آنان تأکید کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.