فعاليت 120 فرهيخته در انجمن علم اصول حوزه92/05/17

http://www.h-bushehri.ir/images/01/3/854.jpegمعاون پژوهش حوزه‌هاي علميه از فعاليت 120 استاد اصول فقه در انجمن علم اصول حوزه علميه قم خبر داد.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعلي عماد در ديدار اعضاي هيأت مديره انجمن علم اصول با حضرت آيت‌الله حسيني بوشهري عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه که در دفتر مدير حوزه‌هاي علميه برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: انجمن‌هاي علمي حوزه از نهادهاي جدي و فعال علمي حوزه هستند که آغاز آنها در دوره قبلي مديريت حضرت  آيت‌الله حسيني بوشهري بوده است.
وي با بيان اين که حمايت‌هاي مقام معظم رهبري و مراجع معظم تقليد در تأسيس و توسعه انجمن‌ها بسيار مؤثر بوده است گفت: اين دغدغه‌ ساليان سال وجود داشت که چرا انجمن‌هاي حوزه، در زمينه‌هاي «بين رشته‌اي» شکل گرفته ولي در بخش اصلي دانش‌هاي ديني و حوزوي کمتر به آن پرداخته شده است.
معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه بيان داشت: فقه و اصول، بخش اصلي دانش‌هاي حوزوي هستند و به دليل وجود صاحب‌نظران و انديشمندان در اين عرصه و اهتمام به اين رشته‌ها، دغدغه‌مندي در اتقان و سازماندهي آنها وجود داشت که در نتيجه انجمن فقه و حقوق اسلامي تأسيس شد و به دنبال آن هم انجمن علم اصول تاسيس گرديد.
حجت‌الاسلام و المسلمين عماد يادآور شد: اولين مجمع عمومي انجمن علم اصول با حضور آيت‌الله العظمي سبحاني و با حضور بيش از 80نفر از اساتيد به عنوان عضو انجمن برگزار شد و دومين مجمع عمومي آن نيز با حضور آيت‌الله العظمي مکارم با 120 عضو تشکيل شد و فعاليت‌هاي بسيار خوبي داشته است.
وي ابراز اميدواري کردانجمن فقه حوزه نيز به زودي تاسيس شود.

دیدگاه‌ها   

بهرامی نیا
#1 بهرامی نیا 1395-02-12 06:03
اگر این اطلاعات درست باشه به این میشه گفت جشنواره واقعی که اینهمه خروجی داره مرسی از برگزارکنندگان خدوم این جشنواره که پربار برگزار می کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.