فقه حکومتی باید ساماندهی شود و در اولویت قرار گیرد93/01/31

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2012.jpegمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری طی سخنانی با تاکید بر اینکه مباحث علمی و نظریه پردازی نباید در سطح افراد عادی مطرح شود،فرمودند: با توجه به این که مباحث کرسی های آزاداندیشی نظری و علمی هستند، باید در سطح استادان و نخبگان مطرح، و پس از بحث، بررسی دقیق و تأیید، منتشر شوند.

امام جمعه موقت قم ابراز داشتند: در حال حاضر برخی از مراکز پژوهشی حوزه از استادان حوزوی دعوت کرده و موضوعاتی را برای آنها طرح می‌کنند، این استادان نیز به تحقیق و بررسی این موضوعات می‌پردازند و نتایج تحقیقات خود را در نشستی تخصصی عرضه می‌نمایند، در نهایت این مطالب پس از تأیید اهل فن منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 

استاد برجسته حوزه علمیه قم اذعان داشتند: ورود مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه علمیه به مقوله کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در دروس خود، به عنوان شخصیت هایی که نظراتشان برای همه مغتنم و ارزشمند است، می تواند تاثیر مطلوبی بر روند پیشرفت علمی و فرهنگی کشور داشته باشد. 

ایشان با تاکید بر اینکه امروز در حوزه علمیه بحث در موضوع فقه حکومتی باید ساماندهی شود و در اولویت قرار گیرد، گفت: موضوعات کرسی های آزاداندیشی باید هدفمند، با برنامه ریزی، کاربردی و بر اساس نیاز های جامعه باشد. 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.