فلسفه خلقت زن، خدمت به مرد نیست94/08/11

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2014.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه امروز بانوان جامعه در عالی ترین سطح تصمیم گیری ها حضور دارند، فرمودند: نقش آفرینی بانوان در عرصه سیاست و اجتماع هیچ منافاتی با ارزش های دینی و اعتقادی ندارد و این الگوی موفقی بود که ایران اسلامی در پرتوی انقلاب به جامعه تقدیم کرد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح دیروز در نخستین همایش بانوان عضو شوراهای اسلامی سراسر کشور که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه عمر آدمی از آغاز تا پایان به سه دوران گذشته، حال و فردا خلاصه می شود، اظهار داشتند: روزهای گذشته سپری شده و قابل بازگشت نیست؛ از زمان حال نیز باید به خوبی استفاده کرد چرا که امروز می گذرد و به گذشته تبدیل می شود؛ و دوران آینده که باید به آن امید داشت. 

ایشان افزودند: براساس این کلام رئیس مذهب جعفری تا شرایط و فرصت و شادابی در ما وجود دارد باید برنامه ریزی و تلاش در راستای دستیابی به اهداف داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه کسی که کار امروز را به درستی بررسی کرده و آماده اجرای کارهای انجام نداده باشد سعادتمند می شود، افزودند: رسول اکرم(ع) نیز می فرمایند: از ابواب خیری که پیش روی شما گشاده می شود، به خوبی استفاده کنید.   

 معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم توجه به وظیفه و مسئولیت پذیری تاکید کردند و ابراز داشتند: فرصت مسئولیت برای خدمت به مردم همیشه در اختیار مسئولان قرار ندارد و به همین دلیل باید حداکثر استفاده را داشت.

 آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به مسئولیت پذیری بانوان در نظام اسلامی، اظهار داشتند: شاید برای برخی مردان سخت باشد اما خواهران درس خوانده در کارهای مختلف، پای کار هستند و تاکنون مسئولیت را به خوبی انجام داده اند.  

ایشان با اشاره به جایگاه بانوان در دکترین نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشتند: برخلاف قضاوت برخی که بین زن و مرد تفاوت قائل می شوند، قرآن کریم تاکید می کند در دستیابی به کمال عالیه انسانی فقط عمل آدمی مهم می باشد.

این عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بحث جنسیت در رشد و کمال مطرح نیست، ابراز داشتند: دستیابی به کمال در سایه تلاش محقق می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه مبانی اسلام سرآمد ادیان الهی در رابطه با زنان است، تصریح کردند: فلسفه خلقت زن، خدمت به مرد نیست؛ فلسفه خلقت، آرامش زن و مرد درکنار یکدیگر است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه نباید نگاه مفیدتر بودن مرد یا زن در نظام اسلامی مطرح باشد، ابراز داشتند: تقوا معیار اصلی برتری انسان می باشد؛ زن و مرد در چرخه زندگی بشر مکمل عالم وجود هستند.

ایشان افزودند: اسلام در نگاهی هوشمندانه معتقد است انسانیت شخص پیش از نوع جنسیت مطرح می باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه زن می تواند در عرصه فردی، خانواده، اجتماع، سیاست و سیاست گذاری نقش ایفا کند، ابراز داشتند: امروز بانوان به برکت نظام جمهوری اسلامی به پیشرفت های شگرفی دست یافتند و بخش قابل توجهی از جامعه فعال کشور هستند.

ایشان تصریح کردند: بانوان جامعه اسلامی ضمن عمل به وظایف فردی با حفظ حریم دین به مسئله اجتماع ورود کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به دلایلی که طرح های زمان طاغوت را به شکست انجامید، ابراز داشتند: پهلوی، الگوی ناقص غربی را ارائه و بحث ملی گرایی را نیز براساس تمدن باستان مطرح داد نه تمدن اسلامی.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: طاغوت، الگویی از یک زن ملی مذهبی ارائه نداد که جنبه های مثبت دنیای روز را نیز داشته باشد و به همین دلیل اکثریت بانوان الگوهای طاغوت را پس می زدند.

ایشان با اشاره به مقاومت بانوان مسلمان در ماجرای کشف حجاب، یادآور شدند: طاغوت برای اجرای طرح حجاب، زنان را تعقیب و چادر آنها را نیز پاره می کرد اما بانوان مسلمان مقاومت داشتند چرا که الگوی طاغوت با مبانی دین و مذهب سازگار نبود.

 معاون جامعه مدرسین با اشاره به اینکه امروز بانوان جامعه در عالی ترین سطح تصمیم گیری در مجلس، دولت و شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور دارند، بیان داشتند: نقش آفرینی بانوان در عرصه سیاست و اجتماع هیچ منافاتی با ارزش های دینی و اعتقادی ندارد و این الگوی موفقی بود که ایران اسلامی در پرتوی انقلاب اسلامی به جامعه تقدیم کرد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به رشد و ارتقای زنان در دوران انقلاب اسلامی، فرمودند: بانوان ایرانی در عرصه های مختلف علمی، تکنولوژی، اجتماعی و سیاسی با حفظ اعتقادات و باورهای دینی به نقش آفرینی می پردازند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.