قرآن و عترت باید در کنار هم باشد94/09/02

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%202.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» شامگاه جمعه در آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم قم در سخنانی با اشاره به انتظار، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در خصوص قرآن اظهار داشتند: قرآن کریم گلایه سختی را از زبان پیامبر(ص) بیان می‌کند که امت اسلام، قرآن را رها کرده و قران مهجور شده است.

ایشان افزودند: عده‌ای هم سراغ قرآن می‌روند ولی آن‌گونه که باید و شاید به دستورات الهی و قرآنی عمل نمی‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در خصوص قرآن کریم و عترت، هم در زمان حیاتشان و هم برای بعد از حیاتشان تأکید فراوانی دارند، افزودند: پیامبر اکرم(ص) همواره تأکید کردند که قرآن و عترت نباید از هم جدا شوند.

ایشان بیان داشتند: امت اسلام گاهی دچار انحراف شده‌اند و گفته‌اند که قرآن برای ما کافی است و اگر سفارش نبی مکرم اسلام(ص) در مورد قرآن و عترت عمل شود، عزت مسلمین و سعادت امت اسلامی تضمین می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: قرآن و عترت باید در کنار هم باشد و شعار انحرافی برخی‌ در خصوص جدایی این دو عامل مهم، قابل قبول نیست.

ایشان فرمودند: آنجا که سختی‌ها بر انسان غالب می‌شود و حوادث بر جامعه مشتبه می‌شود و همانند شب تاریک نمی‌توان حق را از باطل تشخیص داد، قرآن پناهگاه امنی برای انسان‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه اهل بیت(ع) و پیامبر اسلام(ص) وظایف امت اسلامی را در برابر قرآن مشخص کرده است، افزودند: یکی از سفارش‌های اهل بیت(ع) این است که قرآن باید در منزل هر مسلمان و مؤمنی وجود داشته باشد و نمی‌شود کسی اسم خود را مسلمان بگذارد و قرآن در خانه‌اش نباشد.

ایشان با بیان اینکه قرآن باید مورد تکریم باشد، افزودند: کلام قرآن کلام الله است و بی‌احترامی بدان در واقع بی‌احترامی به خداوند است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: در روایات آمده است کسانی که نمی‌توانند قرآن بخوانند قرآن را باز کنند و به خطوط آن نظاره کنند.

ایشان ادامه داد: مسلمانان باید نسبت به فراگیری قرآن اهتمام داشته باشند و امام صادق(ع) در این زمینه فرمودند که سزاوار است مؤمن تا زمانی که از دنیا نرفته است قرآن را فرا بگیرد و در این مسیر تلاش کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشتند: در قدیم قبل از اینکه کودکان وارد مدرسه شوند والدین آنها را به مکتب‌خانه‌های قرآنی می‌فرستادند تا قرآن را بیاموزند که این امر در ادامه در نحوه یادگیری و تحصیلشان نیز کمک می‌کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.