قلم به دستان، باورهای اعتقادی مردم را جریحه‌دار نکنند92/08/08

http://www.bushehri.net/images/13920108000223_PhotoA.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند: کسانی که قلم به دست هستند باید مراقب باشند با باورهای اعتقادی و دینی مردم رفتاری نکنند که قلوب مومنین، متدینین و اکثریت جامعه که دغدغه دین دارند را جریحه دار کنند.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاریها ، با اشاره به درج مطلبی در ارتباط با امامت حضرت علی(ع) و بیان مباحث دور از واقعیت در یک روزنامه اظهار کردند: اصحاب رسانه، قلم به دستان و کسانی که در فضای رسانه فعالیت می کنند باید مراقب باشند که با باورهای اعتقادی مردم به گونه ای رفتار نکنند که موجب جریحه دار شدن قلوب آنان شوند.

ایشان خاطرنشان کردند: متاسفانه آنچه اتفاق افتاد آن هم در شرایط زمانی خاص یک روز قبل از عید غدیر که نسبت به امیرالمومنین(ع) مسائلی را مطرح کردند نگرانی سخت مراجع تقلید ، متدینین، مومنین و افرادی که همراه با انقلاب اسلامی ما هستند را به دنبال داشت.

امام جمعه موقت قم برخورد وزارت ارشاد و هیات نظارت بر مطبوعات را با این اتفاق به موقع ارزیابی کردند  و افزودند: انتظار ما این است که نحوه رسیدگی به این قبیل اتفاقات به گونه ای نباشد که زمینه جری شدن دیگران را فراهم کند و آنها احساس کنند مساله خاصی نبوده و با یک تذکر و یا یک برخورد عادی مساله پایان یافته اعلام می شود.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري تاکید کردند: اینگونه موارد بسیار حساس است و با دین و اعتقادات مردم سروکار دارد، لذا نباید اجازه داد این مسائل ناخواسته باب شود.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري همچنین با بیان تذکری خیرخواهانه به دولت جدید مبنی بر مراقبت و دقت بیشتر در اینگونه اتفاقات،تصریح کردند: دوستانه عرض می کنم که بیشتر مراقبت کنند تا خدای ناخواسته چهره مسوولان ما در بین مردم متدین به گونه ای جلوه نکند که در فضای جدید به عده ای با حالت تساهل و تسامح اجازه داده می شود هر اقدامی را در عرصه های دینی و باورهای مردم انجام دهند.

ایشان اظهار کردند: حوزه های علمیه و حوزه علمیه قم ، مراجع بزرگوار تقلید و متدینین به شدت حرکت این روزنامه را محکوم می کنند و امیدواریم مسوولان امر با جدیت و پیگیری بیشتر کارها را دنبال کنند.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري در پایان یادآور شدند: هرگونه بازی با اعتقادات و باورهای مردم از نظر ما محکوم بوده و انتظار ما از مسوولان برخورد مناسب با چنین اتفاقاتی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.