لزوم ایجاد مرکز دینی با هدف توسعه وقف / با خانه نشستن، امر دین پیش نمی رود94/10/26

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%2019.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» ظهر دیروز در چهارمین همایش «وقف و حوزه های علمیه» که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، بر لزوم استفاده از ظرفیت تبلیغ در زمینه گسترش فرهنگ وقف تاکید کردند و افزودند: واژگان مقدس قرآن را باید در مناسبت های تبلیغی مطرح کرد و یکی از دغدغه های مبلغین ترویج سنت های حسنه باشد.

ایشان با بیان اینکه دین خدا همواره با تبلیغ پیش رفته است، ابراز داشتند: مبلغین نسبت به امر وقف توجه ویژه داشته باشند، چرا که با خانه نشستن، امر دین پیش نمی رود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با ابراز رضایت از همکاری سازمان اوقاف و کمیته وقف حوزه، فرمودند: همدلی و همکاری خاصی میان این دو نهاد وجود دارد و با پیگیری مسئولان سازمان اوقاف شاهد احیای موقوفات حوزه هستیم. 

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان اینکه حوزه های علمیه به شکل جانبی نسبت به وقف اهتمام دارد، ابراز داشتند: مدیران استانی حوزه نیز نسبت به گسترش فرهنگ وقف اهتمام جدی دارند.

ایشان در ادامه به ارائه پیشنهادی در راستای گسترش فرهنگ وقف پرداختند و افزودند: یک مرکز خاص با رویکرد آموزشی، پژوهشی و تبلیغی برای مسئله وقف ایجاد شود تا اعضای آن مرکز، دغدغه بیان مسائل وقف را داشته باشند و تاکیدات دین را در این زمینه تبیین کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند: همایشی برای ائمه جماعات سراسر کشور نیز برگزار شود تا نسبت به بیان سنت وقف در نماز جماعات مساجد اهتمام جدی تری صورت گیرد. 

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به نقش تاثیرگذار رسانه ملی در جامعه اشاره داشتند و افزودند: رسانه ملی همان گونه که برای مسائل اجتماعی به تهیه سریال و مستند می پردازد، در زمینه موقوفات مراجع تقلید و تاکید دین بر وقف نیز مستندهای دلنشین و تاثیرگذاری تولید کند.   

ایشان بر لزوم توجه به نسل های آینده برای اهتمام به وقف تاکید کرد و افزودند: نوجوانان در آینده میدان دار فضای جامعه هستند و باید نسلی را تربیت کرد که نسبت به وقف اهتمام داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه بر لزوم تجلیل از واقفین تاکید کردند و فرمودند: امروز به دلیل حضور پررنگ خیرین مدرسه ساز شاهد افزایش تعداد مدارس آموزش و پرورش هستیم و نسبت به تجلیل واقفین نیز باید توجه صورت گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین تاکید کردند: سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش کند که به نیت واقفین عمل شود.

ایشان بر لزوم پرداختن به مشکلات حقوقی موقوفات نیز تاکید کردند و فرمودند: دستگاه قضایی به اقامه طرح دعوی نسبت به رعایت حقوق وقف اهتمام داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان با تجلیل از تلاش های کمیته وقف، فرمودند: این کمیته در گام نخست نسبت به احیا و سپس به تاسیس موقوفات جدید اهتمام بیشتری داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.