لزوم توجه بزرگان کشور به جبهه بندی فرهنگ ارزشی و فرهنگ غربی93/10/23

http://bushehri.net/images/zaman/6.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور 22دی ماه 1393 در گفتگو با خبرنگاریکی از خبرگزاری ها یادآور شدند: چالش های فرهنگی میان مسئولان، مردم را نسبت به نظام اسلامی دلسرد می کند، مسئله فرهنگ مسئله اقتصاد نیست که به خود مردم واگذار شود، بزرگان و مسئولان کشور باید به مسئله فرهنگ و جبهه بندی آشکار در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

ایشان ابراز داشتند: نسبت به مسئله فرهنگ بیشتر از این بی تفاوت باشیم ارزش ها به ضد ارزش تبدیل می شوند، کما این که در برخی عرصه ها در حد کمی این اتفاق افتاده است، فرهنگ یک بحث تخصصی است و با تحمیل و تخریب چیزی درست نمی شود، باید با برنامه ریزی و جبهه بندی شفاف جامعه را در مسیر صحیح اعتقادی و فرهنگی قرار دهیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظیفه حوزه در عرصه فرهنگ، اظهار داشتند: حوزه نقش مهم و تاثیرگذاری بر فرهنگ ارزشی و اعتقادی جامعه دارد، اما این دلیل نمی شود هرگاه مسئولان و متولیان فرهنگی وظایف خود را درست انجام ندادند بحث فرهنگ را وظیفه حوزه معرفی و قلمداد کنند.

ایشان با بیان این که با تمام توان تلاش می کنیم انتظارات مردم از حوزه علمیه را برآورده کنیم، خاطرنشان کردند: همه سعی دشمن این است که باورهای دینی مردم را از بین ببرد و افکار و باورهای خود را جایگزین کند، در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان عنوان داشتند: حوزه علمیه علاوه بر مهندسی افکار دینی جوانان نسبت به مهندسی افکار فرهنگی آن ها هم دغدغه دارد و سعی می کند فرهنگ ارزشی و انقلابی را در دل و جان نسل جوان نهادینه کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.