لزوم فرهنگ‌سازی علوم اهل بیت(ع) در فضای بین‌المللی92/11/05

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2022.jpegحضرت آیت‎الله سید هاشم حسینی بوشهری بر لزوم جهانی شدن حوزه علمیه و حضور گسترده در عرصه‎های بین‎‏المللی تاکید کردند.

آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز پنجم بهمن ماه در نشستی خبری با اشاره به نقش و رسالت جهانی حوزه‎های علمیه تصریح کردند: یکی از اولویت‎های بین‎المللی حوزه، ایجاد گسترده و مستمر با حوزه‎های علمیه جهان اسلام به ویژه حوزه و دانشگاه الازهر مصراست.

ایشان افزودند: زمینه‎های این ارتباط به ویژه پس از انقلاب مصر آغاز شد ولی پس از حوادث اخیر این کشور، این ارتباط ایجاد نشد ولی در آینده به دنبال ایجاد این رابطه خواهیم بود و حوزه قم از این ارتباط استقبال خواهد کرد.

مدیر حوزه‎های علمیه با اشاره به نقش آیت‎الله‎العظمی بروجردی در جهانی کردن حوزه علمیه قم تصریح کردند: در زمان پیش از انقلاب، این مرجع بزرگ به تنهایی این جریان را رهبری می‏کردند ولی پس از انقلاب اسلامی حوزه علمیه قم مجموعه‎های بزرگی را در جهت جهانی کردن رسالت فرهنگ‎سازی علوم اهل بیت(ع) در جهان اسلام ایجاد کرد که از آن جمله می‏توان به مجموعه‎های بزرگی چون تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) اشاره کرد.

مدیر حوزه‎‏های علمیه کشور  بیان کردند: اگر در سال‌های پیش از انقلاب آیت‎الله‎العظمی بروجردی این حرکت را رهبری کردند، امروز نیز مقام معظم رهبری هم در جایگاه مرجعیت و رهبری این مسؤلیت عظیم را در ابعاد وسیع‎تر به عهده گرفت

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.