متاسفانه کار فرهنگی در کشور ما منسجم دنبال نمی شود95/03/31

http://bushehri.net/images/20/1/454214/5858/IMG_0849.JPGمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شنبه شب در گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم که در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، خاطرنشان کردند: متاسفانه کار فرهنگی در کشور ما منسجم دنبال نمی شود؛ پس از تصویب نقشه مهندسی فرهنگی، این مصوبه یا ابلاغ نمی شود و یا اگر ابلاغ هم می شود به خوبی پیگیری نمی شود تا بدانیم در کجای کار قرارداریم و هر نهادی چه وظیفه ای دارد و چگونه فعالیت می کند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» فرمودند: از دیگر نکات بسیار مهمی که طلاب باید آن را به دقت در جامعه مورد توجه قراردهند، اهتمام به مساله امر به معروف ونهی از منکر است که باید نسبت به این مساله کاملا حساسیت داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: یکی از مهمترین وظایفی که روحانیت دارند گوشزد کردن این مساله بسیار مهم است که امروزه دشمن سعی دارد از ظرفیت هایی چون مهدهای کودک و موسساتی که فعالیت آموزی در بخش های مختلف را دنبال می کند، نقشه ها را عملی کند.

ایشان افزودند: آموزش و پرورش در برابر موسسات فرهنگی که به تضعیف دین و اعتقادات جامعه می پردازند برخورد کند، اظهار داشتند: امروزه برخی گزارش ها از فعالیت برخی مهدکودک ها در زمینه آموزش مبانی غیر دینی به رقص به جای مباحث دینی می رسد که حرکت در مسیر نقشه دشمنان برای جایگزینی مباحث اعتقادی در میان این قشر است که باید نسبت به این نفوذ کاملا حساس بود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکردند: نباید اجازه داد که دشمن از جبهه خودی سرباز گیری کند، باید در مردم خودباوری ایجاد کرد و در برابر نفوذ دشمن با برنامه فعالیت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت مساله سبک زندگی اسلامی فرمودند: مساله سبک زندگی اسلامی از تاکیدات اکید مقام معظم رهبری بوده است؛ برخی موسسات فرهنگی و پژوهشی برای رسیدن دشمن به اهدافش تلاش می کنند و سعی دارند که سبک زندگی غربی را ترویج دهند که طلاب باید با این فعالیت ها مقابله کنند.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم اظهارکردند: قرآن بهترین الگوها را به جامعه معرفی کرده است و طلاب باید در این زمینه تلاش کنند؛ سعی کنید که اتکای مردم و توجه آنها را به شرق و غرب کم کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.