مجاهدت در راه خدا ويژگي برجسته عالمان دين است94/07/26

http://bushehri.net/images/41/222/8757452/20/600695DSC_8284.JPGمديرحوزه هاي علميه کشور فرمودند: مجاهدت، مسئوليت پذيري و مبارزه در راه خدا از ويژگي برجسته عالمان دين است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» شنبه شب در آيين بزرگداشت سي و هفتمين سالروز شهادت شيخ ابوتراب عاشوري افزودند: روحانيان مبارز در سخت ترين شرائط خفقان راه زندان، تهديد و شکنجه را در پيش گرفته اند تا از ارزش ها حفاظت کنند.

ایشان با اشاره به خداترسي عالمان دين ادامه دادند: عالمان ديني آيينه اي تمام نمايي از خدا ترسي هستند.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري بيان کردند: اخلاص در عمل و جلب رضايت خداوند از ويژگي هاي عالمان ديني است و چنانچه بدعتي به نام دين در جامعه ايجاد شود، عالمان دين بدون هراس در مقابل آن مي ايستند.

ایشان اظهارکردند: مهم ترين دغدغه هاي شهيدان حفظ دين و آرمان هاي دين است و اين مهم باعث درخشش شهيدان کشور در تمامي عرصه ها شده است.

آیت الله حسيني بوشهري با بيان اينکه شهيدان همواره به دنبال کنار زدن تعلق هاي مادي هستند يادآور شدند: مسئوليت پذيري از ويژگي بارز شهيدان است و شهيد شدن شيخ ابوتراب عاشوري در هنگام وضو گرفتن نيز نمادي از مسئوليت پذيري است.

ایشان با اشاره به علاقه وافر اين شهيد به امام خميني ( ره) فرمودند: حضرت امام (ره) هنگام شنيدن خبر شهادت شهيد عاشوري از پاريس، براي شهادت اين عالم بزرگ و فرهيخته پيام تسليت فرستادند.

مدير حوزه هاي علميه کشور يادآور شدند: شهيد عاشوري ويژگي هاي برجسته اي داشت که يکي از آنها داشتن هر دو جايگاه شهيدان و عالمان است.

آیت الله حسيني بوشهري تاکيد کردند: شهيد عاشوري شيفته دين خدا و حقيقت بود و همين امر سبب شده است تا اين شهيد به عنوان شهيدي برجسته و داراي بصيرت لقب بگيرد.

ایشان در ادامه بیان کردند: توانايي در سخنوري از ويژگي هاي شهيد عاشوري بود و اين توانايي بخوبي در سخنراني اين شهيد در بحرين و نجف در محضر مراجع بزرگ نمايان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه شهيد عاشوري تحليل مسائل جامعه را همواره در سرلوحه سخنراني هاي خود قرار مي داد افزودند: مردم داري و خادمي مردم به شکل مخلصانه از تاکيدهاي اين روحاني بزرگ و مبارز بود که به واسطه آن نزد مردم محبوبيت زيادي يافت.

ایشان يادآور شدند: ديدار با افراد تبعيدي نيز همواره از سوي شهيد عاشوري دنبال مي شد و اين در حالي بود که شرايط جامعه در آن زمان براي ديدار با افراد تبعيدي بسيار نامناسب و به قيمت جان دادن بود ولي شهيد عاشوري با شجاعتي که داشت در اين راه ايستادگي کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.