مداحان مسائل غیرمربوط را بیان نکنند92/08/15

http://www.bushehri.net/images/slideshow/url.jpgاهداف قیام امام حسین(ع) شهادت و جانبازی آنها برای حفظ واقعیت‌های دینی بوده و نباید تحت عنوان تبلیغ راه آنها، از مسیری که آن بزرگواران انتخاب کرده بودند فاصله بگیریم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها فرمودند: اخلاص شرط کلیدی موفقیت در هر کاری به ویژه مباحثی که بعد دینی، اعتقادی و مذهبی دارند، است.
حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خاطر نشان کردند: یکی از راههای موفقیت در مداحی ها ارائه مطالب از روی یک منبع صحیح، درست و قابل اعتماداست بنابراین نباید به از روی گفته‌ها و شنیده‌های بدون پایه و اساس مطلبی بخوانند یا نقل کنند.
ایشان افزودند: مداحان نباید به مداحی به عنوان یک شغل نگاه کنند بلکه باید آن را یک توفیق از ناحیه خداوند بدانند که می‌تواند بهترین اشعار و مرثیه‌ها را نسبت به اهل بیت(ع)، مناقب  و فضائل آنها بخوانند.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري در ادامه تصریح کردند: انتقال واقعیت‌‌ها درباره قیام امام حسین(ع) و حادثه عاشورا و اتفاقاتی که در این واقعه رخ داده به مردم از مهمترین وظایف  مداحان است لذا باید واقعیت‌ها را به مردم منتقل کنند.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، ضمن بیان این که مداحی ها باید از هر نوع مساله‌ای که هیچ ارتباطی با کار و رسالت مداحان ندارد مبرا باشد افزودند: اهداف قیام امام حسین(ع) شهادت و جانبازی آنها برای حفظ واقعیت‌های دینی بوده و نباید تحت عنوان تبلیغ راه آنها، از مسیری که آن بزرگواران انتخاب کرده بودند فاصله بگیریم.
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه بیان داشتند: نمی‌توان با استفاده ازابزار آلاتی که شائبه حرمت درباره آنها مطرح است مردم را با مسائل و معارف دین آشنا کرد و این کار مناسب شان  اهل بیت(ع) نیست وباید از آن پرهیز کرد.
مدیر حوزه های عملیه کشور در انتها با انتقاد از برخی رفتارهای نامناسب در عزاداری ها بیان داشتند: متاسفانه  گاهی شنیده می‌شود که افرادی برای ایجاد جاذبه بیشتر در بین مخاطبین از لحن و صوت‌ها و شیوه‌هایی که در زمینه‌های دیگر سروده شده استفاده می‌کنند که قطعا متناسب با راه و رسم اهل بیت(ع) نیست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.