مدعیان تسلیم در مقابل خدا سه دسته هستند95/01/05

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2012.jpegحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري طي سخناني با اشاره به اینکه مدعیان تسلیم در مقابل خدا سه دسته هستند  فرمودند: یک دسته مدعی تسلیم در مقابل خدا هستند اما به محض اینکه اوامر پروردگار عالم با منافع آن ها در تضاد و تقابل بود، صحنه را ترک می کنند و می گویند ما تسلیم و بنده خدا هستیم اما مرز بندگی خدا تا جایی است که منافع شخصی و دنیایی آن ها مورد تهدید قرار نگیرد. اگر منافع شخصی این افراد مورد تهدید قرار گرفت، از مسجد وحسینیه و شرکت در مجالس دینی خداحافظی می کنند. لذا این افراد به اندازه ای تسلیم هستند، که امور دینی، منافع شخصی او را تأمین کند تأمین کند.

 دسته دوم کسانی هستند که می گویند ما خواسته و منافع دنیایی داریم اما سبک و سنگین می کنند یعنی اگر احیاناً منافع آن ها با اوامر پروردگار در تقابل و تضاد قرار گرفت، می گویند نمی شود که ما به منافع خود بچسبیم و اراده حق تعالی را زیر پا بگذاریم، آنجاست که دست از منافع شخصی می کشند و تسلیم اراده پروردگار می شوند. آیا انسان همسر و فرزند خود را دوست ندارد؟ امکانات را دوست ندارد؟ حتما همه افراد منافع دنیایی و شخصی دارد اما می گویند یک وظیفه و تکلیف متوجه ما شده است می گوید همه این ها را رها می کنم و تکلیف الهی را می پذیرم. لذا در تقابل منافع شخصی و مصالح الهی، مصالح الهی مقدم است. تا این جا ما هنوز با عمل صالح حسین ابن علی (ع)فاصله داریم و میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.

ایشان ادامه دادند: خداوند می فرماید: آن چه که مربوط به خود شماست از بین می رود و آن چه که مربوط به خداست می ماند.جمله حسین ابن علی (ع) در مسیر مدینه تا کربلا، بر تارک تاریخ می درخشد: «أما و اللّه إني لأرجو أن يكون خيرا ما أراد اللّه بنا قتلنا أم‏ ظفرنا»سید و سالار شهیدان (ع) می فرماید: امیدوارم این مسیری را که ما در پیش گرفته ایم و آن چه خدا برای ما خواسته است به خیر بگذرد و مهم نیست که آیا کشته شویم یا پیروز شویم بلکه آن چه خدا می خواهد مهم است.

دسته سوم، جان و بدن خود را یک طرفه به خدا می بخشند و به دنبال معامله با خدا نیستند. موسی ابن عمران (ع) جمله ای دارد: « هَبْ لِي مِنْ قَلْبِكَ‏ الْخُشُوعَ‏ وَ مِنْ‏ بَدَنِكَ‏ الْخُضُوعَ‏ وَ مِنْ عَيْنَيْكَ الدُّمُوعَ فِي ظُلَمِ اللَّيْل‏» به حضرت موسی می فرماید که خشوع قلب، خضوع بدن را به من ببخش، اشک چشم خود را در شب تاریک به من ببخش. این جا دیگر معامله نیست بلکه یک طرفه است. پس اخلاص کلاس دوم هبه و بخشش یک طرفه است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.