مردم ایران اسلامی در پرتو برکات نبی مکرم اسلام در اوج وحدت و یکپارچگی هستند94/09/20

http://bushehri.net/images/8569.jpgمدیر حوزه‌های علمیه‌ سراسر کشور فرمودند: درحالی که کشورهای منطقه همه درگیر جنگ و دعواهای خونین هستند اما در پرتو نور و برکات نبی مکرم اسلام مردم ایران اسلامی در مذاهب مختلف در اوج وحدت و یکپارچگی، عزای پیامبر اسلام را به‌پا می‌دارند.

همزمان با سالروز عزای عظمای رحلت رحمتةللعالمین محمد مصطفی(ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) مردم مسلمان شیعه و سنیِ جزیره‌ شیف شهرستان بوشهر ظهر امروز در اوج وحدت و یکپارچگی و با حضور روحانیان شیعه و علمای اهل تسنن استان بوشهر عزاداری کردند.

محور این عزاداری، مسجد امام جعفر صادق(ع) این جزیره بود و عزاداران و هیئت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی با عمل به وحدت، نماز ظهر و عصر را با هم اقامه کردند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» ظهر امروز در جمع عزاداران ساکنان جزیره شیف بوشهر با بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اکرم اسلام(ص) اظهار داشتند: بشیر و نذیر بودن، رحمةللعالمین، رأفت به مؤمنان، تابع فرمان الهی بودن، شاکر نعمت‌های خدا، توکل بر خدا، سودبخش‌ترین افراد به مردم، تحسین کارهای پسندیده و تقبیح کارهای ناشایست از ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) است.

نماینده‌ مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان اسوه‌ حسنه در قرآن معرفی شده، تصریح کردند: خداوند در چندین جای قرآن کریم با بیان ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) و معرفی ایشان به عنوان اسوه‌ حسنه از جامعه‌ اسلامی و انسان‌ها می‌خواهد که او را الگوی زندگی خود قرار دهند تا رستگار شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه‌ سراسر کشور با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری مشترک مذاهب اسلامی در جزیره‌ شیف فرمودند: در حالی‌که کشورهای منطقه همه درگیر جنگ و دعواهای خونین هستند اما در پرتوی نور و برکات نبی مکرم اسلام مردم ایران اسلامی و این جزیره در کمال وحدت و به صورت مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و عزای پیامبر را به‌پا می‌دارند و مسئولان و روحانیان شیعه و عالمان اهل سنت سراسر استان بوشهر نیز در مراسم عزاداری آنان حاضر می‌شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.