مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، نمونه بارز همکاری حوزه و نظام است94/10/02

http://bushehri.net/images/HASHYE/saman/IMG16374551.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح دیروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، اظهار داشتند: از تلاش مجاهدانه حجت الاسلام والمسلمین مبلغی و همکاران ایشان در ایجاد این حرکت جدید در حوزه های علمیه و ارتباط میان حوزه و مرکز قانون گذاری کشور تقدیر و تشکر می کنم.

ایشان ابراز داشتند: حقیقتا اگر بخواهیم نمونه ای بارز، روشن و مصداقی گویا از همکاری میان حوزه و نظام اسلامی و به ثمر نشستن تلاش های حوزویان در عرصه حاکمیت دینی مطرح کنیم، می توان به ایجاد مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه به بایسته های پژوهشی عصر حاضر پرداختند و فرمودند: همگان می دانند که مسئله پژوهش در حوزه های علمیه همزاد با تحصیل و تدریس بوده و این همه آثار گرانبها که بیش از هزار سال در حوزه های علمیه به وجود آمده و کتابخانه های شخصی و عمومی ما از وجود این کتب ارزشمند محققان و پژوهشگران مالامال و قابل استفاده است، نشانگر تلاش عظیم فقیهان، متکلمان و فیلسوفان بزرگ شیعه و اهل سنت در عرصه کارهای پژوهشی  است؛ البته از یک نکته نباید غفلت کنیم که نمی توان تنها به این دستاوردها بسنده کرد و به نیازهای امروز نیندیشید.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساختند: عالمان فرزانه گذشته، چراغ فروزانی سر راه ما بودند که به ما آموختند چگونه کار، تلاش و پژوهش کنیم؛ اما نسل آینده از ما می خواهند که شما چه کردید؟ آیا نسل آینده کارنامه درخشانی از ما دارد که ارائه کند.

امام جمعه قم تصریح کردند: باید فعالیت های جدی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها انجام بپذیرد تا پژوهش از حالت موجود به نقطه مطلوب برسد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحول در مراکز آموزشی را یکی از راه های رسیدن به نقطه مطلوب پژوهش عنوان کردند و فرمودند: متأسفانه امروز مراکز آموزشی، آموزش محور است که بزرگترین لطمه برای فعالیت های آموزشی به حساب می آید.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: باید کتب درسی ما حالت پرسش گرانه و کنجکاوی برای طلبه و دانشجو ایجاد کند تا این عزیزان پژوهش محور شوند؛ چراکه پژوهش، انسان را در مسیر حقیقت قرار می دهد.

ایشان تصریح کردند: باید اساتید بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند که پژوهشگر بوده و متبحر در این أمر باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان داشتند: شاخص توسعه یافتگی هر جامعه ای، از رهگذر فعالیت های پژوهشی آن می گذرد و باید بر موضوع پژوهش توجه بیشتر داشت.

دیدگاه‌ها   

سجاد
#2 سجاد 1395-05-04 20:39
برجام نگویید بگویید جام زهری که روحانی سر کشید
نقل قول کردن
گرزین
#1 گرزین 1395-05-04 13:38
لعنت بر برجامیان برجام و برجامیان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.