مسئولیت در برابر خانواده94/07/21

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/12_8909131084_L600.jpgنماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» طی سخنانی پیرامون مسئولیت در برابر خانواده عنوان کردند: یکی ازمسئولیت هایی که در یک جامعه اسلامی به عنوان اصول حاکم بر روابط اجتماعی است، مسئولیت در برابر خانواده است. اولین مسئولیت، مسئولیتی است که بین زن و شوهر وجود دارد که باید بینشان ارتباط عاطفی، صمیمی و همراه با محبت برقرار باشد. نباید فاصله و جدایی بین زن در خانواده و شوهر در خانواده اتفاق بیفتد که در تربیت فرزندان هم نقش منفی خواهد داشت. اگر فرزندی از مدرسه و دانشگاه برمی‎گردد و ببیند فضای خانواده یک فضای خفقان است، این بچه در چه فضایی رشد خواهد کرد و تربیت خواهد شد؟

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه دادند: متأسفانه مسئله ارتباط بین زن و شوهر از مسائل مهمی است که در جامعه ما مورد غفلت قرار می‎گیرد؛ اولاً: مسئله ازدواج تبدیل شده به یک فاصله زمانی که خلاف دستورات قطعی اسلامی است. سن ازدواج بالا رفته و شرایط ازدواج شکل خاصی پیدا کرده است که این خلاف نظر اسلام است.

ثانیاً: کسانی هم که تن به ازدواج می‎دهند (شما آمار را نگاه کنید) متأسفانه تبدیل به طلاق می‎شود. امروز گفته می‎شود: «طلاق توافقی»؛ با افتخار و سربلندی طلاق می‎گیرند که این طلاق مذموم‎ترین مسائل در قانون دینی ما و شرعی ما است. گاهی از اوقات هم در یک خانه زندگی می‎کنند ولی می‎گویند طلاق داده‎ایم. این چه فضایی است که در جامعه دینی ما ایجاد شده است؟ ایشان در پایان افزودند:روحانیت و متدینین و دستگاه‎های تبلیغاتی ما مسئولیت سنگینی دارند. اینها آسیب‎های جامعه ما است که اگر به موقع رسیدگی نشود فراگیر خواهد و شد و بعد نه از تاک نشان می‎ماند و نه از تاک نشان.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.