مساجد، مظهر شکوه خداوند بر روی زمین هستند94/02/11

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/12.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که دین اسلام، دین جاوادانه و جهانی و برای نجات همه بشریت می باشد، فرمودند: مساجد بر روی زمین مظهر شکوه حضرت حق هستند.

حضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري«دامت برکاته»   دیشب در مراسم افتتاح ساختمان عظیم مسجد امام حسن عسکری علیه السلام که در محل این مسجد برگزار شد، درباره ارتباط مسجد به عنوان پایگاه بزرگ اسلامی با رشد انسان و رسیدن او به کمال و معنویت به ایراد سخن پرداختند.

ایشان بیان داشتند: خداوند برای انسان، به عنوان اشرف مخلوقات، تمامی شرایط موفقیت و رسیدن او به کمال و معنویت را فراهم آورده است که آمدن انبیا و اولیای الهی و نزول کتب آسمانی در این راستا بوده است.

معاون جامعه مدرسین یکی از مهم ترین دستورات انبیای الهی و کتب آسمانی را عبادت و بندگی خدا عنوان کردند و فرمودند: درمیان عبادت هایی که وجوددارد، نماز در جایگاه خاصی است که نقش زیادی در بندگی انسان و رسیدن او به کمال دارد. البته برای این که نماز تأثیر حداکثری بر انسان داشته باشد، باید دارای شرایط خاصی باشد که از جمله این شرایط، نماز خواندن در مسجد است.

ایشان افزودند: اگر انسان بخواهد به کمال و معنویت برسد، باید نماز را در مسجد و به جماعت بخواند؛ از این روست که خداوند در قرآن  کریم، 28 بار نام مسجد به صورت مفرد و جمع آورده است.

عضو خبرگان رهبری به سفارش آیات و روایات درباره اهمیت ساخت و توسعه مسجد اشاره و عنوان کردند: دین اسلام، دین جاوادانه و جهانی و برای نجات همه بشریت می باشد؛ مساجد بر روی زمین مظهر شکوه حضرت حق است.

آیت الله حسینی بوشهری  در ادامه به  دو روایت از نبی مکرم اسلام(ص) درباره ساخت و توسعه مسجد  اشاره کردند و فرمودند: ساخت مسجد به اندازه ای اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم برای کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند، پنج ویژگی قرار داده است که شامل ایمان به خدا، ایمان به روز قیامت، برپاکننده نماز، ادای حقوق مالی مانند زکات و نهراسیدن از غیر خدا می باشد.

ایشان در ادامه درباره مسجد امام حسن عسکری علیه السلام افزودند: مسجد امام حسن عسکری علیه السلام اهمیت زیادی دارد   و بزرگان دینی در این مکان مقدس به عبادت، تدریس و اعتکاف پرداخته اند؛ همچنین در این مکان شریف نماز جمعه نیز اقامه گردیده است.

دیدگاه‌ها   

همشهری
#2 همشهری 1395-05-28 05:05
سلام دوستدار شما از استان بوشهر هستم خواستم از مهربانی هایتان تشکر کنم اگر برنامه ای هم ترتیب بدید که مردم هم بتونند با شما دیدار داشته باشند خیلی خوبه ممنون
نقل قول کردن
مغیثی
#1 مغیثی 1395-05-20 05:33
سلام دست بوس آیت الله حسینی بوشهری هستم سیدی که همه بوشهری ها دوستش دارن کم کسی هست که به فکر ما بدبختت بیچاره ها باشه چند بار درسال امد دستش درد نکنه خیر ببینه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.