مسجد، بازاري از بازارهاي آخرت است94/02/06

http://bushehri.net/images/busshehri/1/542/85877225438399277591086146876.jpgحضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، مدير حوزه‌هاي علميه کشور در همايش شکوه ايثار فرمودند: مسجد بازاري از بازارهاي آخرت است که انسان در آن بر سر سفره آمرزش مي‌نشيند و با هديه بهشتي بدرقه مي‌شود.

همايش «شکوه ايثار» سوم ارديبهشت ماه در حسينيه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، از سوي مرکز رسيدگي به امور مساجد، با حضور پرشور ائمه جماعات استان تهران برگزار شد و در آن حضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور به سخنراني پرداختند.

آيت الله حسيني بوشهري، با بيان اينکه روحانيت در دفاع مقدس در برابر آزمايشي بزرگ قرار گرفت بيان کردند: ديديم که روحانيون چه کارنامه ي درخشاني از خود به جاي گذاشتند و سربلند و پيروز از اين آزمون الهي بيرون آمدند. روحانيت در هر جا قدم گذاشته کار را به پايان رسانده و براي خود و جامعه افتخار آفريده است.  کاري که ائمه جماعات ايثارگر در طول دفاع مقدس انجام دادند را می‎ستايم و از آنان تقدير و تشکر مي‎کنم، خدا و پيامبر(ص) از اعمال شما آگاهند.

ایشان افزودند: شما پيشکسوتان عرصه فرهنگ و ائمه جماعات مانند خورشيدي فروزان ظهر و شام فکرتان دعوت مردم به سوي اهل بيت است و اين کار را نه با سخنراني بلکه با اعمالتان انجام می‎دهيد و آنچه در توان داريد در طبق اخلاص می‎گذاريد تا مردم را به سوي خدا دعوت کنيد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حديثي ازحضرت رسول(ص) مبني بر اينکه مسجد، بازاري از بازارهاي آخرت است که انسان در آن بر سر سفره آمرزش مي‌نشيند و با هديه بهشتي بدرقه مي‌شود، ابراز داشتند: يکي از پرسش‌هايي که هميشه ذهن ما را به خود مشغول مي‌کند اين است که يک مسجد تراز و امام جماعتي که مي‌خواهد مسجد را اداره کند، چيست؟ البته کساني مي‌توانند مسجد بسازند که به مبدا و معاد معتقد بوده، باور اعتقادي مشخصي داشته، حقوق الهي را تحت عنوان نماز و زکات بپردازد؛ « آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِکَ أَن يَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ»

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور ابراز داشتند: 36 سال از پيروزي انقلاب گذشته است، وقتي به آمار نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم که تعداد معتادان، طلاق و زندانيان افزايش پيدا کرده است. آيا اين آمار به ما هشدار نمي‌دهد؟! به نظر مي‌رسد کار يک امام جماعت الگو و معيار، فقط بسنده کردن به نماز جماعت نيست بلکه بايد به حواشي محله و مسجد نيز اهميت دهد که در واقع اين‌هاست که فضا را متحول مي‌کند.

ایشان تصريح کردند: کارهاي فرهنگي داراي عرصه‌هاي مختلف است، ابتکار، نوآوري و خلاقيت بسيار مهم است و در جا زدن در يک برنامه ساده صحيح نيست، بايد از ميان افراد موفق و با تجربه تعدادي براي اتاق فکر انتخاب شوند و تجربيات آنها مورد استفاده قرار گيرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.