مسلمان کشي امروز نتيجه عمل نکردن به حديث ثقلين است94/04/23

http://bushehri.net/images/01/eftari/IMG10405166.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، شب گذشته در آيين اختتاميه بخش حوزوي بيست و سومين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم تهران، با قدر داني از دست اندرکاران برگزاري اين نمايشگاه، اظهار داشتند: اين نمايشگاه حاصل تلاش و کار مجاهدانه چندين ماه است که هم اکنون به ثمر نشسته است.

ایشان با طرح اين سئوال که چرا پيامبر اسلام(ص) اين قدر بر قرآن تاکيد داشتند؟، تصريح کردند: اين تاکيد در قالب قرآن، عترت و اهل بيت(ع) بوده اما عمده مباحث مربوط به قرآن است. نبي اکرم(ص) سعادت، عزت، سربلندي، افتخار و ... را در چنگ زدن به قرآن و اهل بيت(ع) مي دانند و بايد اين رهنمودها و نگاه ژرف مورد توجه مسلمانان باشد.

مدير حوزه هاي علميه کشور با بيان اينکه اگر مسلمانان به اين آموزه حضرت محمد(ص) گوش مي دادند، در حال حاضر فضاي جامعه گذشته و امروز و آينده مان اين طور نبود، تصريح کردند: نبي مکرم اسلام(ص) اين جدايي را پيش بيني کرده بودند، اگر اين تفرقه ها نبود به طور قطع ما شاهد واقعه کربلا و ديگر اتفاقات غم بار اسلامي و ناگوار امروز در عراق، سوريه و ديگر کشورهاي اسلامي نبوديم.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزودند: آنچه امروز اتفاق مي افتد از همان نقطه جدايي قرآن و عترت از يکديگر است، افتراقي که پيامبر(ص) درباره آن فرياد کشيد؛ حتي اهل سنت نيز اين پيوند را بايد مي پذيرفتند، تا امروز شاهد اين تاخت و تازها نباشيم.

آيت الله حسيني بوشهري تنها راهکار برون رفت از موقعيت کنوني را رجوع به قرآن دانستند و خاطرنشان کردند: قرآن تاکيد مي کند هنگامي که تاريکي ها و فتنه پيرامون شما را فراگرفت و ندانستيد چه کنيد، به قرآن چنگ بزنيد چرا که راهگشاي شماست.

معاون جامعه و روحانيت جامعه مدرسين حوزه در ادامه به آيه آخر سوره جمعه اشاره کردند و بیان کردند: اگر بين دوراهي جاذبه هاي مادي و جاذبه هاي ديني و پيامبر(ص) قرار گرفتيد، اين هنر شماست که پيامبر(ص) را تنها نگذاريد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.