مقاومت و پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه درسی برای همه ملت‌ها 92/05/24

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/7234.jpgمهمترین محورهای گفتگوی یکی از خبر گزاریها  با حضرت آیت الله هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیر حوزه های علمیه کشور به مناسبت سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه به شرح زیر است:



- در تاریخ ملت ها روزهای به یادماندنی و پر خاطره‌ای وجود دارد که هم برای آن ملت ها جنبه الگویی دارد و هم برای سایر ملت ها.

- مقاومت حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه نشان داد که مجموعه کم و محدود با امکانات محدود می‌تواند در در مقابل ارتش مجهزی که به تعبیری چهارمین ارتش دنیاست، مقاومت کند و پیروز شود و مصداق بارز آیه کم فئه قلیل غلبت فئه کثیر باشد.

- اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامیدن روز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه اقدامی به جا و شایسته است.

- هر جا که تاریخ حزب‌الله لبنان مورد مطالعه و ملاحظه قرار بگیرد، الهام بخش مقاومت و پایداری در مقابل دشمنان، ستمگران و استکبار خواهد بود و این اتفاق درسی برای همه ملت‌ها خواهد بود.

- با خلق این پیروزی حزب الله به رهبری جناب سید حسن نصرالله، وی به عنوان یک شخصیت نمونه در جهان عرب و جهان اسلام شناخته شد.

- این پیروزی الهام بخش حرکت فلسطینیان در مقابل هجمه‌های اسراییل در جنگ 22 روزه و 8 روزه علیه آن‌ها گردید و به پیروزی آن‌ها در این دو جنگ منجر شد؛ زیرا دیدند که چگونه می‌توان با اراده‌ای آهنین در مقابل یک مجموعه عظیم پیروز شد.

- امروز در سوریه هم ما شاهد این حقیقت هستیم که ملت سوریه با الهام از پیروزی‌ها و مقاومت‌های حزب الله و فلسطینیان می‌توانند با اراده آهنین در مقابل تروریست‌ها، کشورهای مرتجع حامی تروریست‌ها، توطئه‌های غربی و مجامع دیگر که به دنبال آشوب و حرکت‌های در سوریه هستند ایستادگی کنند و زمینه ساز پیروزی شان شود.

- ما شاهد مقاومت و پیشروی‌های ارتش و ملت سوریه در جنگ احزابی که دشمنان در سوریه راه انداخته‌اند هستیم؛ این مقاومت‌ها الهام گرفته شده از حرکت و مقاومت حزب الله بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.