نسبت به حوزه‎ها کمی بی‎مهری اتفاق می‎افتد95/01/22

http://bushehri.net/images/120.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» فرمودند: گاهی در حوزه‎ها احساس می‎کنیم که گویا همگی یک حرکت را شروع کرده‎ایم ولی در حقیقت نسبت به حوزه‎ها کمی بی‎مهری اتفاق می‎افتد.

ایشان افزودند: در این راستا اولین اقدامی‎ که باید انجام دهیم این است که طلبه‎ای را که از سال اول می‎پذیریم باید مرحله به مرحله برای او انگیزه ایجاد کنیم و راه را نشان دهیم و موانع را برداریم؛ تا این طلبه در وسط راه دچار تحیر و سرگردانی نشود که آینده من چه می‎شود.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند: گام دوم مشخص کردن هدف است. اگر انگیزه را قوی کنیم اما هدف در کنار آن ناشناخته باقی بماند، آن خروجی مطلوب بدست نخواهد آمد. لذا طلبه ما باید بصورت هدفمند مشغول تحصیل باشد و ما نیز باید قابلیت‎ها و توانایی‎های او را در این مسیر شناسایی کنیم.

ایشان عنوان کردند: گام سوم پرهیز کردن از انزوا طلبی است. روحانیت باید در متن جامعه باشد و نکته چهارم پرهیز از فعالیت‎های افراطی و سرگرمی‎های بی‎مورد است که جز هدر دادن وقت و فرصت خروجی دیگری ندارد. بنابراین اگر ما این چهار نکته را در طلاب ایجاد کنیم، طلاب ما در آموزش و پژوهش و اخلاق به آن رشد لازم می‎رسند.

اگرچه سفارش کلی اسلام این است که در زندگی دنیایی قناعت کنید، اگر به روایات و مجامع روایی نگاه کنید دستور به قناعت است ولی در مورد علم سرزنش می‎کند. لذا در رابطه با علم قناعت معنا ندارد. علامه طباطبایی(ره) ده هزار جلد کتاب مطالعه کرده ‎اند و کشورهای متعددی رفته است و سی سال کتابخانه‎های کشورهای مختلف را بررسی کرده است و حاصل این زحمات «الغدیر» شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.