برای رسیدن به سعادت ابدی قوانین الهی را رعایت کنیم 93/02/07

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2018.jpegرییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور و خطیب جمعه قم عنوان کردند: خداوند همواره ملت ایران را با امدادهای غیبی خود مورد لطف و عنایت قرار داده است.

آیت لله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر تقوای الهی فرمودند: خداوند نیازی به عبادت و تقوای بندگان ندارد بلکه انسان نیازمند تقواست تا به سعادت و بهشت برین برسد.

خطیب جمعه قم حفظ مرزهای الهی را یکی از ویژگی های مهم تقوای الهی برشمردند و افزودند: از مشخصات مهم تقوای الهی رعایت حریم الهی و خطوط قرمز است از این رو نباید به این خطوط نزدیک شد تا مبادا از آن به واسطه وسوسه شیطان عبور کرد و به هلاکت رسید.

ایشان تصریح کردند: مرزهای الهی، همان قوانین الهی است که باید آن را پاس بداریم و حریم آن را نگاه داریم زیرا اگر به دنبال خوشبختی و سعادت ابدی هستیم باید خطوط قرمز و قوانین الهی را رعایت و در مسیر روشن الهی حرکت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه خدای متعال انسان را در معرض آزمایشات مختلف قرار می‌دهد اظهار داشتند: اگر با تقوای الهی از این آزمایشات سربلند بیرون بیاییم بنده واقعی خدای متعال خواهیم بود و پایبندی به احکام الهی در این آزمایشات مشخص می‌شود.

ایشان خاطرنشان کردند: آدم و حوا با وسوسه شیطان از درخت ممنوعه خوردند با آنکه شجره ممنوعه را به خوبی می شناختند و مبادا ما فریب شیطان را بخوریم بی آنکه بدانیم شجره‌های ممنوعه در زندگی کدام است و شناختی نسبت به احکام الهی نداشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ضرورت شناخت احکام الهی بیان داشتند: انسان باید با بصیرت، بینش و آگاهی نسبت به احکام دینی شناخت پیدا کند تا بتواند در حفظ مرزهای الهی موفق شود.

آیت الله حسینی بوشهری با گرامیداشت روز میلاد امام باقر(ع) در ماه رجب افزود: باقرالعلوم در یکی از سخنان خود عنوان می کند که با مردم به گونه‌ای سخن بگویید که دوست دارید با شما سخن بگویند که در این زمینه اگر سخنان ارزشمند اهل بیت(ع) را در زندگی خود پیاده کنیم به سعادت خواهیم رسید.

Please publish modules in offcanvas position.