مرحوم صدوقی در مقابل افراط و تفریط سرسخت بود 92/04/12

http://h-bushehri.ir/images/zamanm/12045.jpgآیت الله حسینی بوشهری سه شنبه شب 11 تیرماه در مراسم سالروز شهادت آیت الله صدوقی و درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمد علی صدوقی امام جمعه فقید یزد در مسجد حظیره فرمودند: مرحوم صدوقی کم حرف بود ولی تدبیر داشت و صبور بود.

ایشان افزودند: شخصیت مرحوم صدوقی به گونه‌ای بود که شهید صدوقی درباره‌اش گفته بود اگر فرزندم درکنارم نبود، نمی‌توانستم اینقدر پر رنگ در انقلاب ظاهر شوم.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین در سخنان خود به فضایل اخلاقی شهید صدوقی پرداختند و بیان کردند: در سفرهایی که پیش از انقلاب به استان‌های هرمزگان و فارس داشتم می‌دیدم اعلامیه‌های این شهید بزرگوار در کنار اعلامیه‌های امام راحل است.

ایشان افزودند: بینش عمیق ایشان در حدی بود که در سال ۵۱، حوزهٔ علمیه‌ای را پایه گذاری کرد که امروز یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های علمیه کشور است و هزاران طلبه در آن تحصیل می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، شخصیت این شهید را یک شخصیت بین المللی عنوان کردند و فرمودند: علت این مهم به خاطر آن است که عالم اسلام فقیهی وارسته مانند او را از دست داده است.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به آیات مکرر قرآن و ترجمه آن، ایمان به خدا، عالم بودن و جهاد در راه خدا را ۳ عنصر شخصیت‌هایی دانست که در دنیا و آخرت جایگاه و مقام رفیعی خواهند داشت.

ایشان افزودند: خداوند فردای قیامت، به مرحوم خاتمی‌ها و صدوقی‌ها را به خاطر علم و دانش و هدایت و تربیت جامعه، جامه فاخر می‌پوشاند.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به بیان علت بالا‌تر بودن قلم علما از خون شهدا پرداختند و فرمودند: دلیل این مهم ان است که اگر عالم در جامعه نباشد، فرهنگ شهادت رشد و توسعه پیدا نمی‌کند.

ایشان در عین حال تصریح کردند: شهید صدوقی از هر دو امتیاز برخوردار بود چراکه هم عالم بود و سرانجام به شهادت رسید.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کردند تا یادگار امام جمعه فقید یزد در قامت یک روحانی، عالم و فاضل حوزوی مسیر خدمتگزاری به دین، مردم و انقلاب را ادامه دهد و چراغ این بیت را روشن نگه دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.