راه کارهای امام صادق(ع) برای زندگی بهتر95/01/24

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/IMAGE634595499777812500.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: تربیت کردن و تبلیغ، فقط با سخنرانی و بیان حدیث نیست، بلکه رفتار و عمل در برخورد با دیگران موثرترین عامل تربیتی است و می توان آن را ارتقاء داد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در بازدید از معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، با تسلیت ایام شهادت امام هادی(ع) به روایتی از امام صادق(ع) درباره اهمیت برنامه ریزی برای زندگی بهتر اشاره کردند و فرمودند: امام صادق(ع) در پاسخ شخصی که پرسیده بود، چگونه برای زندگی خود برنامه ریزی می کنید فرمودند: « زندگی ارکان مهمی دارد و یکی از آنها، مسئولیت پذیری و وجدان کاری است.

 مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند: کسی که عهده دار مسئولیتی شد، باید تمام سعی خود را برای به سرانجام رساندن درست آن، بکار گیرد و منتطر اینکه دیگران کار او را انجام دهند، نباشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که وجدان کاری دقیقا همین کلام امام صادق(ع) است، اظهار داشتند: اگر کسی خدمت به سربازان حضرت ولیعصر(ع) را مقدس بداند و با وضو و نیت صادقانه و خالصانه همراه باشد قطعا عمل او عبادت است.

امام جمعه قم با بیان این که برآوردن حاجت مؤمن بسیار ارزشمند است بیان داشتند: وجدان کاری یعنی خدمت صادقانه به جامعه و به حوزه، و باید فرد طوری خدمت کند که مشکلی از مشکلات را بردارد.

عضو خبرگان رهبری افزودند: هدف خدمت گزاران و کسانی که در حوزه مشغول فعالیت هستند باید تعالی و رشد حوزه باشد و سعی کنند تا جایی که توان دارند گره از کار مراجعه کنندگان بر دارند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه فعال شدن بسیج و راهیان نور کار بسیار مقدسی بود که صورت گرفت خاطر نشان ساختند: کسانی که در حوزه فعالیت می کنند باید مواظب رفتار و اخلاق خود باشند و با عمل و رفتار خود کاری نکنند که طلبه مراجعه کننده، دل سرد به حوزه شود، بلکه باید طوری رفتار کند که همه جذب حوزه شوند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که یکی دیگر از ارکان برنامه زندگی، ناظر دانستن خدا بر اعمال و رفتار است فرمودند: انسانی که تحت مراقبت است مواظب رفتار و اعمال خود می باشد و خود را در مدار روشن قرار می دهد تا با عمل بد آبرویش را نبرد.

امام جمعه قم ابراز داشتند: انسانی که خدا را ناظر و حاضر اعمال و رفتار  می داند، حیاء و شرم می کند که از قانون خدا نگریزد و کاری که برای رضایت خدا انجام شود بسیار برکت خواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه فعالیت اصلی حوزه تربیت است و به خصوص کسانی که در حوزه مشغول فعالیت هستند می توانند با فعالیت عملی خود در برخورد با دیگران بهترین تربیت کننده باشند اظهار داشتند: تربیت کردن و تبلیغ فقط با سخنرانی و حدیث نیست بلکه رفتار و عمل در برخورد با دیگران موثرترین عامل تربیتی است و می توان آن را ارتقاء داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.