رسالت حوزه سنگين‏‎تر از گذشته است93/12/01

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2016.jpegحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در گفت وگو با یکی از خبرگزاری‎ها با بيان اينكه در هر برهه‎اي متناسب با شرايط و اقتضائات زمانه، تلاش فضلا، علما و اساتيد حوزه اين بوده است كه بتوانند پاسخگوي نيازهاي جامعه زمان خود باشند، اظهار كردند: هر عصري اقتضائات خاص خود را دارد و محدوده پرسش‎ها و نيازها با زمان ديگر متفاوت است. ما امروز در عصر و شرايطي زندگي مي‎كنيم كه نظام اسلامي در كشور حاكم شده است و در فضاي بيرون بين نسل جوان و ملت‎هايي كه علاقه‎مند به اسلام و احكام نوراني اسلام هستند، عطش آشنايي با احكام اسلام وجود دارد.

ایشان  تصريح كردند: به همين دلايل رسالت حوزويان از گذشته به مراتب سنگين‎تر است. امروز نياز به آثار مكتوب و لزوم انجام گرفتن كارهاي پژوهشي فاخر در اين زمينه وجود دارد. علاوه بر آن بايد از امكاناتي مانند شبكه‎هاي اجتماعي، شبكه‎هاي مجازي، اينترنت و امثال آن كه در اختيار مردم از جمله مومنان، متدينان و حوزويان نيز وجود دارد، به عنوان يك فرصت استفاده كرد.

نماينده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با اعتقاد بر اينكه خوشبختانه حوزه توانسته است تا جايي كه در توان حوزويان بوده، در عرصه‎هاي مختلف پاسخگو باشد، فرمودند: اين پاسخگويي در موارد مختلف بوده است از جمله نسبت به مسائل مربوط به نظام اسلامي در عرصه‎هاي مختلف، نسبت به شبهات و مسائلي كه در فضاي جامعه و بين نسل جوان مطرح شده است. حوزويان و اساتيد و فضلاي حوزه چه به صورت آثار مكتوب و چه به صورت گفتمان‎هايي كه معمولامطرح مي‎شود، پاسخگو هستند.

ایشان با بيان اينكه نمي‎خواهم ادعا كنم آنچه انجام شده است، تمام آن وظيفه‎اي بوده كه بايد انجام مي‎شد، اظهار كردند: اما حوزه امروز قابل مقايسه با گذشته نيست. امروز حوزه در متن جامعه قرار دارد.

 مراكز پاسخگويي به سوالات متعددي در حوزه علميه قم و مراكز ديگر استاني و شهرستاني وجود دارد كه براي پاسخگويي به سوالات و نيازهايي كه امروز در سطح كلي جامعه مطرح مي شود، اعلام آمادگي كرده است.

 اعزام اساتيد و فضلاي حوزه به محيط دانشگاه‎ها بخشي از ماموريت و مسئوليت حوزويان است و تعريف شده كه بايد حضور داشته باشند.

 معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كردند: امروز حوزويان حضوري پررنگ و جدي در سطح افكار عمومي جامعه، ميان نخبگان، در قشر دانش آموز و مجموعه‎هاي مختلف دارند. گرچه براي رسيدن به آن هدف نهايي و مطلوب بايد تلاش‎هاي مجدانه تري را به كار ببريم تا بتوانيم حقيقتا و به خوبي از عهده رسالت و مسئوليت سنگين حوزويان در اين عصر برآييم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.