رسالت حوزویان سنگین‏‎تر از گذشته است؛ باید تلاش‎ها مجدانه‎تر شود93/11/26

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%201.jpegمدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه رسالت حوزویان به مراتب از گذشته سنگین‎تر است، فرمودند: برای رسیدن به هدف نهایی و مطلوب باید تلاش‎های مجدانه‎تری را به کار ببریم تا بتوانیم حقیقتا از عهده رسالت سنگین حوزویان در این عصر برآییم.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در گفت‎وگو با یکی از خبرگزاری‎ها با بیان اینکه در هر برهه‎ای متناسب با شرایط و اقتضائات زمانه، تلاش فضلا، علما و اساتید حوزه این بوده است که بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه زمان خود باشند، اظهار کردند: هر عصری اقتضائات خاص خود را دارد و محدوده پرسش‎ها و نیازها با زمان دیگر متفاوت است. ما امروز در عصر و شرایطی زندگی می‎کنیم که نظام اسلامی در کشور حاکم شده است و در فضای بیرون بین نسل جوان و ملتهایی که علاقه‎مند به اسلام و احکام نورانی اسلام هستند، عطش آشنایی با احکام اسلام وجود دارد.

ایشان تصریح کردند: به همین دلایل رسالت حوزویان از گذشته به مراتب سنگین تر است. امروز نیاز به آثار مکتوب و لزوم انجام گرفتن کارهای پژوهشی فاخر در این زمینه وجود دارد. علاوه بر آن باید از امکاناتی مانند شبکه‎های اجتماعی، شبکه‎های مجازی، اینترنت و امثال آن که در اختیار مردم از جمله مؤمنان، متدینان و حوزویان نیز وجود دارد، به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اعتقاد بر اینکه خوشبختانه حوزه توانسته است تا جایی که در توان حوزویان بوده، در عرصه‎های مختلف پاسخگو باشد، عنوان کردند: این پاسخگویی در موارد مختلف بوده است؛ از جمله نسبت به مسایل مربوط به نظام اسلامی در عرصه‎های مختلف، نسبت به شبهات و مسایلی که در فضای جامعه و بین نسل جوان مطرح شده است. حوزویان و اساتید و فضلای حوزه چه به صورت آثار مکتوب و چه به صورت گفتمان هایی که معمولا مطرح می‎شود، پاسخگو هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه نمی‎خواهم ادعا کنم که آنچه انجام شده است، تمام آن وظیفه‎ای بوده که باید انجام می‎شد، اظهار کردند: اما حوزه امروز قابل مقایسه با گذشته نیست. امروز حوزه در متن جامعه قرار دارد. مراکز پاسخگویی به سؤالات متعددی در حوزه علمیه قم و مراکز دیگر استانی و شهرستانی وجود دارد که برای پاسخگویی به سوالات و نیازهایی که امروز در سطح کلی جامعه مطرح می‎شود، اعلام آمادگی کرده است. اعزام اساتید و فضلای حوزه به محیط دانشگاه‎ها بخشی از مأموریت و مسوولیت حوزویان است و تعریف شده که باید حضور داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: امروز حوزویان حضوری پررنگ و جدی در سطح افکار عمومی جامعه، میان نخبگان، در قشر دانش آموز و مجموعه‎های مختلف دارند. گرچه برای رسیدن به آن هدف نهایی و مطلوب باید تلاشهای مجدانه‎تری را به کار ببریم تا بتوانیم حقیقتا و  به خوبی از عهده رسالت و مسئولیت سنگین حوزویان در این عصر برآییم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.